| کد خبر: 189673 |

وزیر نیرو:

نقطه ضعف بزرگ ما بد مصرفی و اسراف منابع است

وزیر نیرو گفت: نقطه ضعف بزرگ و پاشنه آشیل ما بد مصرفی و اسراف منابع است، گناه کبیره ای که منابع ما را از بین می برد و دشمنان را به طمع می‌اندازد.

تین نیوز

وزیر نیرو گفت: نقطه ضعف بزرگ و پاشنه آشیل ما بد مصرفی و اسراف منابع است، گناه کبیره ای که منابع ما را از بین می برد و دشمنان را به طمع می‌اندازد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در نشستی که ظهر امروز با حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مشهد مقدس داشت با تسلیت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود: ایران و به ویژه فلات مرکزی و شرق آن سرزمینی خشک و نیمه خشک است و نیاکان ما هزاران سال در این سرزمین با سازگاری با خشکی و مصرف بهینه آب و انرژی و غذا زندگی کرده اند و در مدیریت منابع آب سرآمد جهانیان بوده اند.

وی ادامه داد: از زمانی که شیوه زندگی و فرهنگ ما عوض شد و مصرف گرایی و اسراف در مصرف و به ویژه آب و برق به ارزشی کاذب تبدیل شد، محیط زیست را تخریب کردیم و منابع ما دیگر جوابگوی نیازهای روزافزون و اسراف گرایانه مان نبود. آب را با آنکه در سرزمین کم آبی هستیم در شرب و بهداشت، کشاورزی و صنعت و خدمات بد مصرف می کنیم و پیآمدهای ویرانگر اسراف دامنگیرمان شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید بپذیریم راه درست مدیریت کشور پرهیز از اسراف است، تصریح کرد: آب کالایی یکبار مصرف نیست و باید آن را چندین بار مصرف کنیم.

وی سپس گزارشی از بارندگی های نویدبخش امسال و افزایش آورد رودخانه های کشور و استان خراسان رضوی، مدیریت موفق سیلاب های ویرانگر بهاری، افزایش حجم آب سدهای کشور و استان و تالاب ها و دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته، پدیده گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی و پیآمدهای آن و ضرورت اصلاح برنامه ها و راهبردهای وزارت نیرو همخوان با این تغییرات ارائه داد و اشاره کرد: بارندگی بسیار خوب امسال نباید ما و مردم عزیزمان را از سازگاری با کم آبی دور کند. مصرف بهینه آب و انرژی، خوراک و پوشاک باید در فرهنگ و رفتار و کردار ما نهادینه شود.

اردکانیان ادامه داد: دولت برنامه مفصلی برای تشویق مردم به خوش مصرفی و مصرفه بهینه آب و انرژی و پرهیز آنها از بد مصرفی و اسراف دارد. برابر مصوبه هیات دولت مشترکانی که برق را کمتر از میزان تعیین شده مصرف کنند پاداش آن را دریافت خواهند کرد. کسانی که بیش از میزان مجاز مصرف کنند باید بهای بیشتری برای بد مصرفی بپردازند.

وزیر نیرو پس از آن با تشکر از زحمات و کوشش های اثرگذار و ارزنده رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی، در تهیه طرح سازگاری با کم آبی یا همیاران آب در استان از تولیت آستان قدس رضوی دعوت کرد که در اجرای این طرح مهم و راهبردی همکاری کنند.

وزیر نیرو افزود: باید استان خراسان رضوی و کلانشهر مقدس مشهد را با توجه به جایگاه مقدس و والایی که دارد به کارگاه آموزشی برای مردم کشور و همه زائرانی که از کشورهای دیگر به آن مشرف می شوند برای آموزش مصرف بهینه آب و انرژی تبدیل کنیم.

در پایان حجت السلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی بر آمادگی کامل آستان قدس رضوی در پرهیز از بد مصرفی و کمک به اجرای موفق طرح همیاران آب در استان تاکید کرد و کمک به دولت در اجرای برنامه های مصوب و حل .مشکلات مردم را از راهبردهایی برشمرد که مقام معظم رهبری در حکم تولیت آستان قدس بر انجامش تاکید کرده اند.

در این دیدار استاندار خراسان رضوی و قائم‌مقام جدید آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند که رزم‌حسینی استاندار رضوی درباره طرح همیاران آب و اجرای آن در این استان گزارشی ارائه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.