| کد خبر: 189603 |

◄ 25 درصد جامعه روزانه چقدر یارانه سوخت می‌گیرند؟

معتقدم محاسن افزایش قیمت سوخت به مراتب بیشتر از معایب آن و در درازمدت به نفع کل جامعه خواهد بود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است در حالی‌که تنها 25 درصد جامعه از قیمت پایین بنزین بهره‌مند هستند، 75درصد مابقی جور این 25 درصد را تحمل می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار مستند، تعداد وسایل نقلیه پلاک شده در کشور بیش از 20 میلیون و موتورسیکلت بیش از 3 میلیون دستگاه است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: همچنین قیمت هر لیتر بنزین هم اکنون در ایران حدود ۱۰ سنت است، در حالی که برای نمونه قیمت بنزین در پاکستان، ترکیه، افغانستان و عراق به ترتیب ۷۵ سنت، بیش از یک دلار، ۷۵ سنت و ۶۳ سنت است.

او خاطرنشان کرد:بر اساس آمار، متوسط مصرف روزانه بنزین در سال‌ بیش از 90 میلیون و نفت گاز بیش از 100 میلیون لیتر است که اگر فقط قیمت بنزین 2 برابر شود روزانه بیش از (90000000*1000=90000000000)، 90 میلیارد تومان درآمد ایجاد خواهد کرد.

مرادی با بیان این‌که این رقم در ماه به عدد 2700 میلیارد تومان (30* 90) می‌رسد، اظهار کرد: این اعداد تنها گوشه‌ای از درآمد حاصله از افزایش قیمت بنزین است.

این کارشناس گفت: اگر قاچاق سوخت و مصرف نفت گاز را هم به آن اضافه کنیم افزایش 2 برابری قیمت سوخت حداقل ماهانه بیش از 5000 میلیارد تومان درآمد برای کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز، او تاکید کرد: این درحالی است که تنها 25 درصد جامعه از قیمت پایین بنزین بهره‌مندند و 75درصد دیگر جور این 25 درصد را می‌کشند.

مرادی گفت: اگرچه هر تغییری مزایا و معایبی را با خود به‌همراه خواهد داشت اما معتقدم محاسن افزایش قیمت سوخت به مراتب بیشتر از معایب آن و در درازمدت به نفع کل جامعه خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر 0 0

    جناب آفای مرادی سلام
    سعی من براین که همیشه شنونده باشم.اما آمارشما تعجب آور است‌.۲۵ درصد جامعه از قیمت پایین بنزین استفاده می کنند و ۷۵ درصد بقیه ۲۵ درصد را تحمل می کنند واین که موتور سیکلت های شماره گذاری شده ۳ میلیون است و قیمت بنزین در کشور های دیگر ممکن مستندات خودتان ارابه فرمایید.