| کد خبر: 189466 |

در قالب طرح اقدام ملی انجام می‌شود

احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با تامین ۸۰ درصد منابع ‌ساخت‌وساز

هدف از اجرای این طرح تأمین سرانه‌های مورد نیاز مردم در شهرهای جدید است و اینکه در کنار واحدهای مسکونی پروژه‌های مکمّل اعم از بهداشتی و درمانی، فرهنگی، ورزشی و مواردی که از جنس پشتیبانی تقویت شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح احداث 400 هزار واحد مسکونی جدید در سراسر کشور اظهار داشت: اراضی برای این پروژه تعیین شده و امروز 2 هزار و 99 واحد مسکونی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهر جدید اندیشه ایجاد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم محمد اسلامی در حاشیه برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تأمین سرانه‌های مورد نیاز مردم در شهرهای جدید است و اینکه در کنار واحدهای مسکونی پروژه‌های مکمّل اعم از بهداشتی و درمانی، فرهنگی، ورزشی و مواردی که از جنس پشتیبانی تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 4 شرکت بزرگ، عملیات اجرایی 4 پروژه که مسکن یکی از آن‌هاست را آغاز می‌کند و امید است که در سال 98 و 99  این 400 هزار واحد توسط بخش خصوصی تأمین شود.

اسلامی در زمینه تسهیلات موردنیاز برای این پروژه عنوان کرد: تسهیلات موردنیاز برای این پروژه پیش‌بینی شده که سهمی از سبد تسهیلات بانک‌های کشور که برای ساخت و ساز تخصیص پیدا کند به این بخش تعلق گیرد که تاکنون 8.5 درصد از سقف کل تسهیلات بانک‌ها را شامل می‌شود که امید است این سقف از سوی بانک مرکزی به 20 درصد برسد.

وی همچنین گفت: زمین را واگذار و به مشارکت می‌گذاریم و 80 درصد منابع موردنیاز ساخت و ساز نیز براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در اختیار سازنده قرار خواهد گرفت، همچنین این تسهیلات قابل انتقال به خریداران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثرات این طرح در زمینه بازار مسکن تأکید کرد: این طرح کمک می‌کند تا عرضه تقویت و تقاضا پشتیبانی شود و امید است با راه‌اندازی تولید مصالح ساختمانی که بازار تعهدی ایجاد شده بتوانیم تسهیل‌گری کنیم.

وی تأکید کرد: امید است با اجرای این طرح مردم شاهد ساخت مسکن باشند و جامعه هدف که اقشار متوسط به پایین است بتواند از این مسکن برخوردار شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امید است این فرآیند از زمانی که ثبت‌نام آغاز و عقد قرارداد انجام می‌شود تا زمانی که آورده سرمایه‌گذار و زمین از ناحیه دولت واگذار می‌شود جریان پایداری در زمینه مسکن ایجاد کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.