| کد خبر: 189461 |

◄ امضا قرارداد میان ایران خودرو و سایپا و ‌وزارت دفاع

وزیر دفاع با اشاره به قرارداد اخیر با ایران خودرو و سایپا گفت: با استفاده از تکنولوژی داخلی فرصت و جهش جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد و خود اتکایی حاصل می‌شود.

تین نیوز

امروز در حالی قرارداد دو خودروساز بزرگ کشور با وزارت دفاع منعقد شد که تحریم‌های همه جانبه آمریکا به بهانه‌های واهی چند ماهی است که مانع از عمل به تعهدات این دو شرکت خودروسازی در کشور شده است. با این اتفاق امیدها به منظور شکوفائی صنعت خودرو در کشور بیش‌تر خواهد شد.

وزیر دفاع با اشاره به قرارداد اخیر با ایران خودرو و سایپا گفت: با استفاده از تکنولوژی داخلی فرصت و جهش جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد و خود اتکایی حاصل می‌شود.

به گزارش تین نیوز، امیر حاتمی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان گفت: موضوع رونق تولید که سال جاری از طرف مقام معظم رهبری به این نام مزین شده در حالت اول نشان‌دهنده حکمت عمیق و دقیق به این موضوع است و در مرحله بعد یک راهکار واقعی در شرایطی است که ما با آن مواجه هستیم زیرا طی دهه‌های قبل که به موضوع اقتصاد تاکید شده بود به اندازه امروز روشن نبود و اکنون می‌دانیم که دشمن با تمام قوا در جبهه اقتصادی هر آن چه در توان دارد در تلاش برای به ثمر نشاندن اهداف شوم خود است.

وی با اشاره به این که اخیرا شرکت‌های سایپا و ایران خودرو با سازمان صنعت دفاعی قرار داد امضا کرده است، افزود: با استفاده از تکنولوژی داخلی فرصت و جهش جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد می‌شود و خود اتکایی حاصل می‌شود.

 وزیر دفاع گفت: ظرفیت در جذب سرمایه گذاران جدید و فراهم کردن زمینه حضور آنها نکته بسیار مهمی است که دولتی‌ها نقش موثری در آن دارند، مسئله اول بسیاری از واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی و بدهی به بانک‌ها است و مسئله دیگر واحدهای تولیدی کمبود مواد اولیه است و یکی از دغدغه‌های دولت و وزرا حل مسئله کمبود مواد اولیه است تا با راهبردی که وجود دارد مواد در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.  لذا می‌طلبد تمام افرادی که دارای سرمایه‌اند به صورت جهادی و مبارزه‌ای از آن استفاده کنند تا تولید را بالا ببرد زیرا بزرگترین کار که برای مردم و مبارزه می‌توان انجام داد رونق تولید است.

حاتمی به نقل از تسنیم، با اشاره به تعطیل بودن تمام کانال‌های انتقال قطعه نظامی ، ادامه داد: قطعات هواپیمای F14 ،F5 ،F4 که قطعات آنها در دنیا نظیر ندارد در ایران تولید و پرواز می‌کند و نسل‌های بعدی نیز ساخته می‌شود با این که تحریم در مواد اولیه و قطعه وجود دارد اما ظرفیت بسیاری وجود دارد که مواد اولیه و قطعات به صورت کاملا بومی تهیه و تولید شود و این رسالت شرکت‌های دانش بنیان است.دانشمندان، شرکت‌های دانش بنیان و تمام افرادی که توانایی علمی و فناورانه دارند پای کار باشند و تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنند و ایران را از شر وابستگی رها کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.