| کد خبر: 189427 |

نماینده مردم اردکان در مجلس:

توزیع هدفمند تسهیلات

دولت ۲۰۰هزار میلیارد به بانک‌ها بدهکار است.

تین نیوز

نماینده مردم اردکان گفت: بدهی ۲۰۰ هزار میلیاردی دولت به بانک‌ها و عدم توان پرداخت آن از جمله مشکلاتی است که توان بانک‌ها را برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در کشور دچار مشکل کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمدرضا تابش، در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با استاندار و مدیران اجرایی استان پیرامون تحقق شعار سال در استان و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری استان یزد با بیان این‌که یکی از مولفه‌های مهم در رونق تولید؛ تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تامین نقدینگی آن‌ها است، اظهار داشت: همه مسئولان اجرایی در دولت به ویژه وزرای صنعتی و تولیدی و نمایندگان مجلس به این امر واقف هستند و به آن اهتمام دارند که البته باید تلاش مضاعفی را مصروف دارند.

عضو شورای پول و اعتبار با تشریح برخی از موانع اساسی رونق تولید عنوان کرد: تغییر نرخ ارز و مطالبه ریال بیش‌تر از بانک‌ها توسط واحدهای تولیدی برای خرید مواد اولیه، بدهی ۲۰۰ هزار میلیاردی دولت به بانک‌ها و عدم توان پرداخت آن، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک‌ها و اموال بانک‌ها که در تملک دارند و خریداری ندارد، برخی تکالیفی که به عهده بانک‌ها گذاشته شده است از جمله ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارات سیل زدگان و اختصاص ۷,۸۰۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم از جمله عمده موضوعاتی است که سیستم بانکی را برای تامین تام و تمام نقدبنگی واحدهای تولیدی ناکام گذاشته است.

نماینده مردم اردکان به مزیت‌ها، چالش‌ها و رویکرد استان یزد در زمینه سرمایه‌گذاری پرداخت و با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع پاک و دانش‌بنیان در استان یزد گفت: محور توسعه استان باید بر اساس آموزه‌های فرهنگی استان، قوانین موضوعه کشور و طرح آمایش سرزمین باشد و هر روز نباید استان را آویزان یک بَرند کنیم.

تابش اظهار داشت: حمایت، هدایت و تسهیل سرمایه‌گذاران به سمت نیازهای اولویت‌دار استان باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ارزیابی متخصصان از نیازهای واقعی واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش و اولویت‌بندی واحدها از نظر تامین نقدینگی و اختصاص هدفمند نقدینگی به واحدهای تولیدی می‌تواند باعث استفاده حداکثری از منابع موجود و باعث اصلاح روند تولید و اصلاح و بازسازی بسیاری از واحدها شود.

در این جلسه که با حضور استاندار یزد، نمایندگان استان در مجلس، معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد، معاونان استاندار و مدیران کل استان برگزار شد، درخصوص تحقق شعار سال (رونق تولید) اقدامات انجام شده و مشکلات جذب سرمایه‌گذاری و بهبود کسب و کار در استان بحث و گفتگو صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.