| کد خبر: 189402 |

5 رشته قنات آسیب دیده در درمیان بازگشایی شد

در بازدید اخیر استاندار خراسان جنوبی از مناطق سیلزده این شهرستان تجهیزات بازگشایی قنوات از جمله ۲ دستگاه بیل مکانیکی، ادوات مولد برق و لجن کش در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفت که تاکنون پنج رشته قنات، مرمت و بازگشایی شد.

تین نیوز

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: در بازدید اخیر استاندار خراسان جنوبی از مناطق سیلزده این شهرستان تجهیزات بازگشایی قنوات از جمله ۲ دستگاه بیل مکانیکی، ادوات مولد برق و لجن کش در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفت که تاکنون پنج رشته قنات، مرمت و بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وحید ضیائیان احمدی افزود: این پنج قنات در روستاهای بیدسک، دوشنگان و نگینان به طور کامل مسدود شده بود.

وی گفت: ۸۰ رشته قنات شهرستان درمیان براثر وقوع سیل اول خرداد امسال خسارت دید که این قنوات بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد و به طول ۴۵ کیلومتر دچار خسارت شدند و تعدادی از قنوات شهرستان به طور کامل مسدود شد.

وی با بیان اینکه مرمت قنوات سیلزده اولویت بندی شده است گفت: نیاز است استانداری خراسان جنوبی در خصوص ماندگاری بیشتر بیل مکانیکی در شهرستان مساعدت کند تا بتوانیم در زمان کوتاه تمامی قنوات آسیب دیده را لاروبی و مرمت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان اظهار داشت: همچنین ۶ گروه مقنی در برای لایروبی قنوات آسیب دیده شهرستان به روستاها اعزام شده اند.

وی گفت: استاندار خراسان جنوبی هفته گذشته با بازدید از مناطق سیلزده شهرستان مساعدت های خوبی در خصوص اختصاص تجهیزات مختلف برای بازگشایی قنوات شهرستان داشت و این تجهیزات به سرعت وارد شهرستان شد.

ضیائیان احمدی بیان کرد: در مجموع سیل اوایل خردادماه امسال ۳۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان خسارت زد که بیشترین حجم خسارت با ۲۲ میلیارد تومان به قنوات بود.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.