| کد خبر: 189337 |

بدری تشریح کرد:

راهکارهای کوتاه‌مدت و بلند‌مدت برای کاهش التهابات بازار مسکن

قیمت مسکن طی یک سال گذشته افزایش بی رویه داشته و طی جلسه ای که دو هفته پیش با وزیر راه و شهرسازی داشتیم این موضوع را به صورت جدی بررسی کردیم.

تین نیوز
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی کشور دچار تلاطم است، بانک ها باید ورود کرده و تسهیلات کم سود و بلند مدت برای تهیه مسکن ارائه دهند تا بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

به گزارش خانه ملتف صدیف بدری در خصوص راهکارهای بلند مدت و کوتاه مدت برای مقابله با افزایش قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن طی یک سال گذشته افزایش بی رویه داشته و طی جلسه ای که دو هفته پیش با وزیر راه و شهرسازی داشتیم این موضوع را به صورت جدی بررسی کردیم.

تعیین سقف قیمت برای هر منطقه

وی افزود: راهکار کوتاه مدت برای مقابله با گرانی مسکن این است که باید برای هر منطقه سقف قیمت تعیین شود و از  طریق روش‌های سلبی و ایجابی وارد عمل شویم.

بدری ادامه داد: با تعیین سقف قیمت می توان از معافیت های مالیاتی نیز برای معاملات استفاده کرد بدین معنا که اگر معامله بالاتر از سقف تعیین شده انجام شود مالیات مضاعف به فروشنده یا صاحبخانه تعلق می گیرد که او نیز مجبور به پرداخت مالیات به دولت شود چنانچه قیمت مبنا تعیین کنیم سازمان تعزیرات حکومتی نیز می‌تواند ورود کند.

عملکرد ضعیف دولت در بخش مسکن طی  5 سال گذشته

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهکارهای بلند مدت برای کاهش التهاب بازار این است که باید مسکن جدید برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه ارائه شود، متاسفانه طی 6-5 سال گذشته دولت عملکرد مناسبی در زمینه عرضه مسکن نداشته است.

وی با بیان اینکه سالانه باید یک میلیون واحد تولید شود تا بتوان بازار عرضه و تقاضا را متعادل کرد، افزود: دلیل این التهابات این است که تقاضا برای مسکن زیاد و عرضه کم است.

برای عبور از شرایط بحرانی فعلی، بانکها باید ورود کرده و با ارائه تسهیلات کم سود و بلند مدت به کاهش التهاب بازار مسکن کمک کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرایط اقتصادی کشور دچار تلاطم است و این موضوع نیز در افزایش قیمت زمین موثر است، بانک ها باید ورود کرده و تسهیلات کم سود و بلند مدت برای تهیه مسکن ارائه دهند تا بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از زمانی که  اسلامی  به عنوان وزیر راه‌و‌شهرسازی انتخاب شد یک سری اتفاقات مثبت و رو به جلو انجام شده است ولی مباحث معافیت‌های مالیاتی، بیمه، تسهیلات کم سود بدون تشریفات دست و پاگیر بانکی، ارائه مصالح ساختمانی با قیمت مناسب و یارانه دولتی و ارائه زمین های دولتی به صورت مشارکتی بین دولت و پیمانکار باید از سوی دولت جدی تر دنبال شود، اجرایی شدن این موارد مستلزم مدت زمان طولانی است و در کوتاه مدت جواب نمی دهد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.