| کد خبر: 189306 |

شهروندان هیچگونه ساخت و سازی را بدون نظارت مهندسین انجام ندهند

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ساخت و ساز و اقدامات مرمتی در ساختمان‌ها باید با نظارت مهندسین و افراد خبره انجام گیرد و گرنه منجر به وقوع حوادث تلخی می‌شود.

تین نیوز

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ساخت و ساز و اقدامات مرمتی در ساختمان‌ها باید با نظارت مهندسین و افراد خبره انجام گیرد و گرنه منجر به وقوع حوادث تلخی می‌شود.

به گزارش فارس، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در خصوص حادثه تخریب ساختمان در خیابان شهید بهشتی گفت در ساعت ۲۰ و ۴۸ دقیقه یک مورد حادثه تخریب ساختمان در خیابان شهید بهشتی بعد از سهروردی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله آتش نشانان از دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شده و عوامل شهرداری منطقه ۷ نیز در منطقه حضور داشتند.

ملکی گفت: آتش نشانان در کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند و با حضور مأموران مشخص شد که در یک ساختمان سه طبقه که در طبقه زیرزمین آن اقدامات مرمتی و ساخت و ساز در حال انجام بوده است بخش غربی این ساختمان به طور کامل تخریب شده است.

وی افزود: اطلاعات ضد و نقیضی در خصوص وجود کارگران در زیر آوار وجود داشت و به همین دلیل آتش نشانان با تجهیزات در اختیار داشته مشغول آواربرداری شدند که با حضور پیمانکار محل اعلام و مشخص شد که هیچکدام از کارگران در زیر آوار نیستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: برای آتش نشانان محرز شد که کسی در زیر آوار وجود ندارد و آتش نشان در ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه محل حادثه را ترک کردند.

وی ادامه داد: به طور جد از شهروندان و کسانی که مشغول تعمیر و مرمت ساختمان مخصوصاً در طبقات منفی که بار بیشتری از ساختمان روی آن وجود دارد هستند تقاضا می‌کنیم که حتما با نظارت مهندسان چنین اقدامی انجام دهند.

ملکی گفت: شهروندان باید از برداشتن دیوار ها و ستون هایی که بار بیشتری را تحمل می‌کند بدون نظارت مهندسان خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند باعث آسیب رسیدن به هموطنان شهروندان شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.