| کد خبر: 189277 |

همکاری مجلس با رویکرد خوب مَسکنی وزارت راه و شهرسازی

حسین هاشمی تختی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی رویکرد خوبی در رابطه با مسکن پیش گرفته است، گفت: مجلس برای پیشبرد طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری با وزارت راه و شهرسازی همکاری می‌کند و هماهنگی خوبی میان کمیسیون عمران و مجلس با وزارت راه و شهرسازی به وجود آمده است.

تین نیوز

حسین هاشمی تختی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی رویکرد خوبی در رابطه با مسکن پیش گرفته است، گفت: مجلس برای پیشبرد طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری با وزارت راه و شهرسازی همکاری می‌کند و هماهنگی خوبی میان کمیسیون عمران و مجلس با وزارت راه و شهرسازی به وجود آمده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین هاشمی تختی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به طرح ملی تولید مسکن شهری برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی گفت: طرحی که در جلسه کمیسیون عمران با مجموعه معاونان وزارت راه و شهرسازی ارائه شد، طرح خوبی است. نکته قابل ملاحظه عملیاتی کردن این طرح است. این طرح نباید بر روی کاغذ بماند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح باید مراقب باشیم که ایرادات شناسایی و رفع شوند. کمیسیون عمران  هم این آمادگی را دارد که در بحث قانونگذاری، اجرای قانون و ایجاد فضای مثبت روانی به وزارت راه و شهرسازی کمک کند.

هاشمی تختی در ادامه با نام بردن اقداماتی که می‌تواند به تولید پایدار مسکن منجر شود، گفت: واگذاری رایگان زمین، ارائه تسهیلات لازم، مدیریت مصالح برای واگذاری به سازندگان با قیمت مناسب و رفع موانعی مانند بیمه، تعارضات موجود و مسائل حقوقی از این دست اقدامات است.

وی اتمام واحدهای ناتمام مسکن مهر را نیز مهم توصیف کرد و افزود: برخی از پروژه‌های احداث مسکن مهر پیشرفت خوبی داشتند اما به دلیل نواقصی مانند نداشتن  آسانسور و یا محوطه سازی نیمه تمام ماندند. این مشکل با تزریق مالی و ارائه تسهیلات مناسب حل می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع قیمت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: از همه مهم‌تر این است که وزارتخانه باید به صورت مستمر پیگیر موضوع باشد تا مسکن پایدار با قیمت مناسب برای مردم تامین شود.

وی ادامه داد: البته در شرایط فعلی قیمت مسکن تحت تاثیر بازار  ارز نیز هست. طبیعی است هرچه قدر تورم داشته باشیم، قیمت مسکن نیز بالاتر می‌رود. اما این اقدامات برای کاهش قیمت مسکن می‌تواند حتی بر بازار ارز نیز تاثیر بگذارد و از افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کند.

هاشمی تختی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در طرح اقدام ملی برای تولید مسکن شهری گفت: مجلس این آمادگی را دارد که از این طرح پشتیبانی کند. این مساله‌ای است که رییس مجلس و کمیسیون عمران مدت‌ها بر آن تاکید داشته و مکرر از وزارت راه و شهرسازی می‌خواسته‌اند.

وی ادامه داد: با حضور مهندس اسلامی در وزارت راه، موضوع مسکن اجتماعی و ساخت مسکن انبوه و ادامه مسکن مهر مد نظر قرار گرفت و ما اکنون شاهد رویکرد جدید در وزارت راه و شهرسازی هستیم و این رویکرد جدید می‌تواند به رفع مشکل مسکن کمک کند.

هاشمی تختی در پایان گفت: هماهنگی و همکاری خوبی میان کمیسیون عمران و مجلس با وزارت راه و شهرسازی به وجود آمده است. اگر این روند ادامه پیدا کند، برای حل مشکلات مسکن امیدوارکننده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.