| کد خبر: 189256 |

عضو اتاق بازرگانی ایران:

◄ اولویت سرمایه گذاران به سمت بندر چابهار

اولویت سرمایه گذاران به سمت بندر چابهار باشد.

تین نیوز

 عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: معتقدم اولویت سرمایه گذاران باید به سمت بندر چابهار باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جمشید عدالتیان شهریاری با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل بسیار فعال است، اظهار کرد: توسعه بندر چابهار نقش آفرینی ایران را در منطقه افزایش می دهد و می توان از ظرفیت کشوری چون هند برای رونق تجارت دریایی استفاده کرد.

وی افزود: بخش خصوصی از فرصتی که سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سرمایه گذاری در بنادر کوچک فراهم کرده است، باید استفاده کند.

عدالتیان شهریاری درباره نقش بخش خصوصی در توسعه بنادر کوچک گفت: البته تحریم موانعی را بر سر راه بخش خصوصی ایجاد می کند ولی با شرایطی که سازمان بنادر برای سرمایه گذاری فراهم کرده، سرمایه گذاران سهل تر می توانند در توسعه بنادر و حرکت به سمت تخصصی شدن آن حرکت کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: حضور بخش خصوصی در بنادر منجر به افزایش بهره روی خواهد شد و این امر برای سازمان بین المللی چون سازمان بنادر هم اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در خصوصی سازی باید دقت شود که قیمت ها مسیر افزایشی به خود نگیرد، به همین دلیل بخش خصوصی تاکید بر ایجاد فضای رقابتی دارد.

عدالتیان تاکید کرد: توصیه دیگر این است که بخش خصوصی توانمند اجازه حضور در بنادر را پیدا کند، بخش خصوصی که با افزایش قیمت ها می خواهد درآمدزایی کند هیچ زمان باعث توسعه بندر نخواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.