| کد خبر: 189251 |

اولادقباد:

درآمد ایران از صنعت گردشگری باید به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برسد

درآمد ایران از صنعت گردشگری باید به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برسد.

تین نیوز

 عضو فراکسیون گردشگری مجلس معتقد است ایران می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های گردشگری خود سالانه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار از صنعت گردشگری درآمد داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، فریده اولادقباد با اشاره به لزوم تقویت صنعت گردشگری در دوره تحریم گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور به دلیل تحریم‌های خصمانه ایالات متحده با محدودیت ارزی روبرو شده، صنعت گردشگری می‌تواند بخشی از محدودیت‌های درآمد ارزی کشور را جبران کند؛ از سوی دیگر حضور گردشگران خارجی در کشور می‌تواند ضمن کمک به رونق اقتصادی کشور، نشانه‌ای از شکست تلاش آمریکا برای انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی ایران باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت گردشگری می‌تواند بهترین جایگزین برای کاهش و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی باشد زیرا ایران به رغم قرار داشتن در جایگاه بالای جاذبه‌های بالقوه گردشگری دنیا سهم شایسته‌ای از بازار جهانی گردشگری ندارد.

وی تاکید کرد: ایران می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های گردشگری خود سالانه 70 تا 100 میلیارد دلار از این صنعت درآمد داشته باشد در حالیکه درآمد کنونی گردشگری ایران به یک دهم این رقم هم نمی‌رسد و سهم گردشگری در تولید ناحالص داخلی ایران بین 5/2 تا 3 درصد است.

این نماینده مجلس بر استفاده از توان دیپلماتیک و رایزنی‌های فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور شایسته است سیاستگذاران اجرایی و رسانه‌ها نسبت به آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی درباره ماهیت استانداردها و فعالیت‌های رایج صنعت گردشگری تلاش کنند و زمینه استفاده از ظرفیت گردشگری برای تقویت دیپلماسی فرهنگی و درآمدزایی را فراهم کنند.

حاکمیت ارزش‌ها و هنجارهای مذهبی در ایران، مطلوب شهروندان کشورهای همسایه

اولادقباد ادامه داد: با توجه به وجود بقاع متبرکه و زیارتگاه‌های متعدد در ایران و نیز حاکمیت ارزش‌ها و هنجارهای مذهبی و سنتی، گردشگران مسلمان می‌تواند مهمترین بخش گردشگران خارجی کشور را به خود اختصاص دهد و تعداد زیادی از شهروندان کشورهای همسایه با قصد زیارت، تفریح، درمان و تجارت به ایران مسافرت کنند.

وی همچنین گفت: تنوع جاذبه‌های گردشگری، مطلوبیت‌های فرهنگی و مذهبی ایران برای گردشگران کشورهای همسایه و کاهش شدید ارزش برابری پول ملی در برابر ارز خارجی از مهمترین دلایل شهروندان کشورهای همسایه برای مسافرت به ایران خواهد بود.

ابهام عمومی در نحوه مواجهه با گردشگران رفع شود

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است حضور گردشگران کشورهای همسایه قطعا پیوندهای فرهنگی و اجتماعی بین ملت ایران و شهروندان آن کشورها را تقویت می‌کند و فرصت برای مواجهه قدرتمندانه‌تر در مقابل تحریم‌های ایالات متحده ایجاد خواهد شد.

وی از دولت خواست زیرساخت‌های گردشگری را بهبود ببخشد و ابهام عمومی در نحوه مواجهه با گردشگران را رفع و در این خصوص فرهنگ‌سازی کند.

اولادقباد که از موافقان طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه بوده، ابراز امیدواری کرد دولت هرچه سریعتر بتواند ساز و کارهای تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه را فراهم کند تا مجلس هم بتواند نظارت بیشتری برای این حوزه داشته باشد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کرد: قطعا با تقویت صنعت گردشگری در این حوزه کشور ما موفق و شاهد اقتصاد منهای نفت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.