| کد خبر: 189236 |

◄ نیاز به 4377 میلیارد ریال اعتبار برای سیلاب های امسال جهت مرمت و احداث

با توجه به سیلاب های امسال جهت مرمت و احداث ، نیاز به 4377 میلیارد ریال اعتبار می باشد .

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین آمار، بارندگی ها و سیلاب امسال با توجه به خرابیها و خسارات وارده جهت مرمت و برقراری ارتباط راه مناسب نیاز به مبلغ 4377 میلیارد ریال اعتبار می باشد . 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: جاری شدن سیلاب در سال جاری سبب خسارت به راه ها پل و ابنیه فنی شده است. 

وی افزود: در سیل های اخیر 410 کیلومتر از جاده های استان نیاز به رسوب برداری پیدا کرد که برای ارتقای ایمنی ترددها نیروهای راهداری بلافاصله نسبت به پاکسازی و رسوب برداری اقدام کردند. 

وی خاطرنشان کرد: در اثر بارش باران و سیلاب 180 کیلومتر راه نیاز به مرمت و حدود 56 کیلومتر راه تخریب شده نیاز به ساخت پیدا کرده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه 248 دستگاه ابنیه فنی نیاز به مرمت و 256 دستگاه ابنیه فنی نیاز به ساخت پیدا کرده است گفت: در سیل های امسال با توجه به تخریب و لوله حائل نیاز به ساخت 9600 متر طول اقدام داشته است .

بدیعی مقدم اظهار داشت: 12 دستگاه پل در سیلاب امسال، با توجه به دبی سیلاب، نیاز به مطالعه خاص دارد. 

وی با بیان اینکه مرمت راه های خسارت دیده از سیل حدود 170 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد خاطرنشان کرد: کوهستانی بودن استان سبب افزایش هزینه های اجرای طرح های عمرانی و بازسازی راه های سیل گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: بیشتر راه های روستایی استان از بستر رودخانه عبور کرده است و این امر حجم عملیات راه سازی را افزایش داده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نبود راه ارتباط برای دسترسی به روستاها را از مشکلات در امداد رسانی در سیل اخیر عنوان کرد و گفت: اکنون حدود 60 کیلومتر از محورهای روستایی استان راه ندارند و باید برای برقراری ارتباط، مطالعه لازم انجام شود. 

به گفته وی ساخت این میزان راه، سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های ما، کمبود اعتبار برای نگهداری راه ها است و اعتبار برای نگهداری راه ها چه از منابع ملی و چه از منابع استانی کم است و پاسخگوی نیاز نیست. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اجرای روکش آسفالت، اصلاح و مرمت سطح جاده ها برای ارتقای ایمنی ترددها امری ضروری است اما در این زمینه با کمبود اعتبار روبه رو هستیم. وی گفت: در وضعیت مناسب باید سالانه معادل 6 درصد از اعتباراتی که به ساخت راه اختصاص می یابد، برای نگهداری راه ها اعتبار منظور شود این در حالی است که کمتر از نیمی از آن اختصاص می یابد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: راهداری از ابتدای وقوع حادثه سیل در صحنه حاضر بوده و با در اختیار قرار دادن ناوگان سبک ، نیمه سنگین و سنگین راهداری نسبت به امدادرسانی و خدمات رسانی در بحران، مبادرت داشته است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.