| کد خبر: 189234 |

◄ تخصیص اعتبار به منظور تملک اراضی راه‌آهن رشت- انزلی

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت:‌ با تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به منظور تملک اراضی راه‌آهن رشت- انزلی و کاسپین در اردیبهشت ماه سالجاری عملیات اجرایی در این دو مسیر با سرعت بالایی در حال پیگیری و انجام است.

تین نیوز
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت:‌ با تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به منظور تملک اراضی راه‌آهن رشت- انزلی و کاسپین در اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اجرایی در این دو مسیر با سرعت بالایی در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی با اشاره به بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین- رشت در اسفند ماه سال گذشته گفت: با افتتاح این مسیر ریلی بخش بسیار مهمی از کریدور شمال- جنوب تکمیل شد و عملیات اجرایی در محدوده رشت- انزلی در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد:  این مسیر ریلی می‌تواند علاوه بر تکمیل کریدور شمال- جنوب و ارتباط با کشورهای همسایه موجب اتصال  استان گیلان به دو بندر بسیار مهم انزلی و کاسپین  در شمال کشور شود.

خطیبی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های تملک اراضی در مسیر راه‌آهن رشت- انزلی اعلام کرد: با توجه به اقلیم خاص منطقه و زمین‌های کشاورزی در این محدوده هزینه‌های تملک اراضی در طول این 37 کیلومتر بالغ بر 40 میلیارد تومان برآورد شده است که این موضع روند اجرای کار را با مشکل مواجه کرد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خبر داد: با توجه به اهمیت خط‌آهن رشت- انزلی در اواسط اردیبهشت ماه سالجاری با حمایت سازمان برنامه و بودجه منابع لازم به منظور تملک اراضی در محدوده رشت به انزلی در اختیار شرکت ساخت وتوسعه قرار گرفت.
 
خطیبی زمان اتمام تملک اراضی را پایان تابستان اعلام کرد و افزود:‌ به محض تخصیص اعتبار، گرو‌ه‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و کار آغاز شد. برنامه‌ریزی شده است تا پایان تابستان تملک اراضی تکمیل و زیرسازی مسیر با همکاری پیمانکاران و مشاور پروژه آغاز شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر زیرسازی مسیر با پیشرفت فیزیکی 20 درصدی در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با در نظر گرفتن احجام کاری باقیمانده حداکثر تا پایان سال 1399 زیرسازی تکمیل خواهد شد.
 
امضای توافقنامه اتصال بندر انزلی و کاسپین به شبکه ریلی کشور

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به امضای دو توافقنامه مهم در حوزه راه‌آهن در اواخر سال گذشته گفت: یکی از این توافقنامه‌ها با سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تامین مالی و اجرای پل اتصال ایستگاه راه‌آهن انزلی به بندر انزلی به طول حدود 3 کیلومتر است.

خطیبی افزود: مطالعات این پل از سوی مشاورین نهایی شده و به منظور بررسی به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده  و بازدید‌های منطقه‌ای نیز انجام شده است و  در حال حاضر به دنبال رسیدن به یک طرح نهایی مشترک هستیم.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این طرح در نیمه دوم سالجاری نهایی شود و به منظور اجرا به مناقصه گذاشته شود تا به این طریق بندر انزلی به ایستگاه راه‌آهن انزلی متصل شود.

خطیبی توافقنامه اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی را یکی از رویدادهای مهم در توسعه شبکه ریلی کشور دانست و عنوان کرد: مسیر اتصال بندر انزلی و کاسپین به شبکه ریلی کشور از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است و بعد از آن به دوشاخه تقسیم می‌شود که در حال حاضر مطالعات اتصال بندر کاسپین نهایی شده و تا اواسط تابستان سالجاری تملک اراضی مسیر نیز به طول 10 کیلومتر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به توافقنامه وزارت راه و شهرسازی و بندر کاسپین برای اتصال ریلی این بندر خاطرنشان ساخت: طبق این مصوبه تامین مالی تملک اراضی مسیر و اجرای زیرسازی به عهده بندر کاسپین است و با توجه به توانمندی شرکت ساخت وتوسعه در حوزه اجرایی در حال امضای تفاهم‌نامه‌ای با بندر کاسپین هستیم تا به نیابت از آنها تملک اراضی و اجرای زیرسازی را با تامین منابع مالی از سوی بندر کاسپین برعهده بگیریم.

پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین منابع مالی توسط بندر کاسپین، اتصال این بندر به شبکه ریلی قبل از پایان دولت دوازدهم صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.