| کد خبر: 189036 |

افزایش 9میلیون دلاری صادرات از منطقه آزاد اروند

صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر در فروردین‌ سال جاری افزون بر 40 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد.

تین نیوز

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر در فروردین‌ سال جاری افزون بر 40 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی افزایش صادرات از منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و افزود: صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به عراق طی 2 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از نظر ارزش مالی 30 درصد رشد داشته است.

موسوی به افزایش 69 درصدی صادرات کالای غیرنفتی از طریق بندر آبادان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری افزون بر هشت میلیون دلار انواع کالا ازجمله کلینکر، شمش فولادی، صنایع فولادی و میلگرد، خشکبار، صیفی‌جات به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و تایلند صادر شده است.

وی خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی سرمایه‌گذار با هدف ایجاد کسب‌وکار پربازده در منطقه آزاد اروند را از اهداف این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر 166 واحد فعال تولیدی با بیش از 10 هزار نفر نیروی تخصصی، کارمند، کارگر مشغول فعالیت هستند که 68 واحد فعال در شهرک صنعتی آبادان و 68 واحد فعال در شهرک صنعتی خرمشهر و 29 واحد خارج از سایت صنعتی قرار دارند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تضمین امنیت سرمایه‌گذار خارجی، جزء اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند است که از طریق دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور، این کار در حال انجام است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج‌فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است. این منطقه در هم‌جواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.