| کد خبر: 189032 |

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان مازندران خبر داد:

◄ مقابله با مافیای کارفرمایان معدنی در تحمیل تناژ بالا به کامیون‌داران

متاسفانه حمل بیش از حد مجاز بار توسط کامیون‌ها علاوه بر خرابی جاده‌ها باعث بروز سوانح جاده‌ای می‌شود که صاحبان معادن شن و ماسه به آن کمترین توجه را دارند.

تین نیوز

متاسفانه کامیون‌داران حمل بار به ویژه شن و ماسه به‌دلیل فشار شرکت‌های پیمانکاری مجبور به حمل اضافه بار هستند. این درحالی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در کتاب «فهرست بهای راهوان» واحد خاک را براساس مترمکعب تعریف کرده، درصورتی‌که در کارت ماشین، بار کامیون‌ها براساس تناژ محاسبه می‌شود. این موضوع باعث سردرگمی رانندگان کامیون شده و اعمال قانون آن‌ها از سوی پلیس شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان مازندران در این‌باره گفت: اداره کل راهداری مازنداران با همراهی گشت‌ نامحسوس پلیس، کامیون‌های حامل بار بیش از ظرفیت را متوقف کرده و اجازه ادامه مسیر به آنان نمی‌دهد.

علی نصیری با اشاره به نصب تجهیزاتWIM در جاده هزار - آمل، افزود: متاسفانه حمل بیش از حد مجاز بار توسط کامیون‌ها علاوه بر خرابی جاده‌ها باعث بروز سوانح جاده‌ای می‌شود که صاحبان معادن شن و ماسه به آن توجه  ندارند.

وی به شکل‌گیری مافیای کارفرمایان معادن در تحمیل اضافه بار به رانندگان کامیون، اظهار کرد: کارفرمایان تنها به دنبال کسب منافع خود هستند  و راننده را مجبور به بارگیری بیش از حد مجاز می‌کنند.

نصیری با تاکید بر این که یکی از علل خرابی جاده‌های استان، تناژ بالای کامیون‌ها و خودروهای حمل است که بدون در نظر گرفتن مقررات حمل و نقل به جاده‌ها آسیب می‌زنند، گفت: به‌منظور ایجاد امنیت رانندگان در محورهای مواصلاتی، طرح جلوگیری از تردد کامیون‌های دارای بار (تناژ) اضافه در محورهای مواصلاتی به استان مازندران به اجرا درآمده که خوشبختانه به کاهش حمل بیش از حد بار انجامید.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان مازندران به این نکته نیز پرداخت که، بیش‌ترین اضافه تناژ مربوط به مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه است که با همراهی پلیس و راهداری، روبه کاهش است.

نصیری به موضوع نصب تجهیزات WIM در جاده سواد کوه و نکا نیز اشاره داشت و گفت: با این اتفاق قطعاً شاهد کاهش حمل بار با تناژ بالا و آسیب دیدن جاده و بروز برخی سوانح در محورهای مواصلاتی مازندران خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول، WIM کار توزین بار در حال حرکت را انجام می‌دهد. به همین منظور این تجهیزات در محل پاسگاه‌های بین راه نصب شده است. با نصب این سیستم در نزدیکی پلیس‌راه‌ها می‌توان اطلاعات بسیار مفیدی از ترافیک جاده به‌دست آورد که در شناسایی نقاط ضعف و قوت کنترل مسیر در نگهداری بهینه از جاده  و حفاظت از جان رانندگان با مشخص کردن  وسایل نقلیهٔ متخلف (دارای اضافه بار و یا اضافه سرعت) کارایی بالایی دارد. همچنین این سیستم با ارائهٔ آمارهای دقیق از تردد تمامی خودروهای عبوری بر اساس کلاس‌بندی خودرو‌ها، پلیس راهور را در برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شرایط جاده همراهی می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.