| کد خبر: 189028 |

افزایش صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق

صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق طی ۲ ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از نظر ارزش مالی ۳۰ درصد رشد داشته است.

تین نیوز

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند گفت: صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق طی ۲ ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از نظر ارزش مالی ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش  تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند یکشنبه گفت: صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر در فروردین‌ماه سالجاری افزون بر۴۰میلیون دلار بود که در مقایسه با۳۱میلیون دلار صادرات در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد.

وی به افزایش ۶۹درصدی صادرات کالای غیر نفتی از طریق بندر آبادان در سالجاری اشاره کرد و ادامه داد:در سال جاری افزون بر هشت میلیون دلار انواع کالا از جمله کلینکر، شمش فولادی، صنایع فولادی و میلگرد، خشکبار، صیفی‌جات به کشور‌های عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و تایلند صادر شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی سرمایه‌گذار با هدف ایجاد کسب و کار پربازده در منطقه آزاد اروند را از اهداف این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر ۱۶۶واحد فعال تولیدی با بیش از ۱۰هزار نفر نیروی تخصصی، کارمند، کارگر مشغول فعالیت هستند که ۶۸واحد فعال در شهرک صنعتی آبادان و ۶۸واحد فعال در شهرک صنعتی خرمشهر و ۲۹واحد خارج از سایت صنعتی قرار دارند.

موسوی افزود: تضمین امنیت سرمایه‌گذار خارجی، جزء اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند است که از طریق دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور، این کار در حال انجام است.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.