| کد خبر: 188892 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ تصویب تفاهم نامه احداث راه آهن شلمچه- بصره از سوی هیات وزیران

تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن شلمچه- بصره با مشارکت 60 درصدی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و 40 درصدی وزارت راه وشهرسازی به تصویب هیات وزیران رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن شلمچه- بصره با مشارکت 60 درصدی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و 40 درصدی وزارت راه وشهرسازی به تصویب هیات وزیران رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و  نقل کشور، خیراله خادمی از تصویب تفاهم‌نامه مشارکت در احداث راه‌آهن شلمچه- بصره خبر داد و گفت:  راه‌آهن شلمچه- بصره با مشارکت 60 درصدی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و 40 درصدی وزارت راه  وشهرسازی احداث خواهد شد. 

وی طول این خط ریلی را 35 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این مسیر ریلی دارای یک دستگاه پل به طول 700 متر است که یکی از دهانه‌های این پل برای امکان کشتیرانی در شط‌العرب به صورت بازشو طراحی و اجرا می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی مدت اجرای این قرارداد را 2 سال ذکر کرد و بیان داشت: پس از امضای این تفاهم‌نامه دو ماه فرصت داده می‌شود تا  در صورت تایید  برآورد‌های اولیه طرح از سوی وزارت راه  و شهرسازی قرارداد اجرایی منعقد شود و در این فاصله عملیات تجهیز کارگاه آغاز می‌شود. 

خادمی در خصوص مزایای بهره‌بردرای از این خط‌ ریلی اظهار داشت: با تکمیل این خط ریلی اتصال ایران از خرمشهر به عراق و کشورهای شرق مدیترانه به صورت پیوسته میسر می شود که  نقش مهمی در تسهیل سفر به عتبات عالیات خواهد داشت. 

وی این اقدام را گام دیگری در توسعه ترانزیت بین المللی کالا دانست و گفت: با توجه به آمار ارایه شده سالانه بیش از 5 میلیون و 300 هزار تن کالا از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه به عراق صادر می شود و این مسیر ریلی می تواند تحولی در امر صاردارت کشور با استفاده از حمل و نقل سبز ایجاد کنند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز این خط آهن را600 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خط آهن شلمچه- بصره در خاک کشور عراق احداث خواهد شد و تامین آب  و برق مورد نیاز و همچنین انجام بخشی از روسازی مسیر  از سوی این کشور صورت می گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.