| کد خبر: 188773 |

◄ دفاتر فعال در حوزه تورهای ورودی از مالیات معاف شدند

دفاتر فعال در حوزه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند.

تین نیوز

دفاتر فعال در حوزه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در نامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران آمده است؛ موضوع معافیت دفاتر فعال در تورهای ورودی یکی از دغدغه فعالان حوزه گردشگری بوده است در همین چارچوب سازمان متبوع در جهت حمایت از دفاتر فعال اقدام به پیگیری این موضوع کرد.

در ادامه این نامه عنوان شده است؛ در راستای این پیگیری‌ها این موضوع به معاونت حقوقی ریاست جمهوری منعکس شد و در راستای پیگیری‌های مستمر و اعلام نتایج آن به معاون اول رئیس‌جمهور این پیگیری‌ها منتج به نتیجه شد.

چندی پیش نیز حرمت‌اله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرده بود که بیش از 99 درصد آژانس‌های هواپیمایی خواسته یا نخواسته که به دلیل کوتاهی دولت است؛ خروجی کار و کم‌تر از یک درصد ورودی کار هستند، بیان کرد: درست نیست که سبد ورودی و خروجی گردشگر نابرابر باشد. برای مثال زمانی که اعلام می‌کنند ما 8 میلیون گردشگر ورودی و 8 میلیون گردشگر خروجی داشته‌ایم دلیلی ندارد که بیش از 99 درصد از دفاتر ما از 8 میلیون مسافر ارتزاق کنند و کمتر از یک درصد از 8 میلیون دیگر؛ این نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد. از همین‌رو دولت باید چتر حمایتی خود را به روی تمام صنعت گردشگری باز کند.

او این را هم گفته بود که دولت باید به این نتیجه برسد که دفاتر خدمات مسافرتی ورودی کار و خروجی کار را از هم جدا نکند و حتی همه دفاتر را ملزم به این کند که در بخش گردشگر ورودی نیز کار کنند.

photo_2019-05-22_12-50-49

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.