| کد خبر: 188679 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ راه‌آهن میانه-بستان‌آباد تابستان ۹۸ افتتاح می‌شود / بستان‌‌‌آباد-تبریز تا بهار ۹۹ آماده بهره‌‌برداری است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح راه‌آهن میانه-بستان‌‌آباد در تابستان پیشرو خبر داد و گفت: حدفاصل بستان‌آباد تا تبریز به طول ۷۰ کیلومتر نیز تا پایان سال جاری به اتمام و در بهار سال ۱۳۹۹ آماده بهره‌برداری می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح راه‌آهن میانه-بستان‌‌آباد در تابستان پیشرو خبر داد و گفت: حدفاصل بستان‌آباد تا تبریز به طول ۷۰ کیلومتر نیز تا پایان سال جاری به اتمام و در بهار سال ۱۳۹۹ آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزاش تین ‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز اظهار داشت: اهداف سال ۱۳۹۸ مانند سال گذشته علاوه بر توسعه خطوط ریلی کشور به‌صورت ویژه در راستای تحقق هدف اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور برنامه‌ریزی‌شده و سال‌جاری باهدف اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی به شبکه ریلی از مسیر راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: اتمام راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد هدف ابتدایی ما در فاز اول این پروژه است که هم‌اکنون عملیات زیرسازی این محور ۱۰۰ درصد تکمیل‌شده و در بخش روسازی نیز ریل‌گذاری، بالاست‌ریزی، رلواژ اول و دوم به طول ۱۳۲ کیلومتر به اتمام رسیده است.

خادمی گفت: در حال حاضر عملیات روسازی راه‌آهن میانه-بستان آباد از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ساخت راه‌آهن میانه-بستان‌‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر و تحویل آن به شرکت راه‌آهن در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: باقیمانده این مسیر ریلی تا تبریز به طول ۷۰ کیلومتر نیازمند احداث سازه‌ها و ابنیه فنی بزرگی است همچون ساخت بیش از ۲.۵ کیلومتر پل با دهانه‌های ۳۰ تا ۵۰ متر است و تلاش می‌شود در بهار سال ۹۹ این بخش نیز تکمیل و آماده تحویل به شرکت بهره‌بردار شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: رفع مشکلات معارضین منطقه و آزادسازی مسیر دررسیدن به این هدف به‌ویژه رفع معارض در محدوده ایستگاه ائل‌گلی نقش مهمی دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 1 3

    سلام.در حالیکه همین حالا هم میشود از میانه از طریق مسیر ریلی قدیمی به تبریز رسید ( با طی مسافتی کمی بیشتر) آیا واقعا احداث خط ریلی دوم بین این دو شهر ضروری بود؟ آیا ظرفیت مسیر قدیمی آنقدر با حجم بار و مسافر اشباع شده است که ناچاریم مسیر بای پس احداث کنیم؟
    آیا در شرایطی که تک خطه ها ی زیادی نیمه کاره مانده اند احداث خطوط بای پس اتلاف منابع محسوب نمیشود؟