| کد خبر: 188676 |

معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان:

◄ ذوب‌آهن به دنبال صادرات ریل ملی است

معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای صادرات ریل است.

تین نیوز

معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان اعلام کرد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای صادرات ریل است.

به گزارش تین نیوز نعمت‌اله محسنی معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گفت و گویی بیان کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان محدودیتی در تولید ریل نداشته و ظرفیت تولید ریل در شرکت حتی بیش از نیاز کشور است.

وی ادامه داد: اما آنچه سبب وقفه در تحویل ریل به متقاضیان شده، این است که ریل درواقع محصولی تازه متولدشده بوده و ذوب‌آهن هنوز تائیدیه‌های بین‌المللی را اخذ نکرده است. البته فرآیند دریافت تاییدیه‌های موسسات تخصصی بین‌المللی، در حال پیگیری است؛ اما این کار کمی زمان‌بر خواهد بود.

وی افزود: باوجود تولید مطابق استانداردهای روز اروپا، اما شرکت‌های داخلی اصرار به معرفی بازرس و شرکت‌های مشاور دارند که این امر سرعت تولید را کاهش می‌دهد. قطعاً باگذشت زمان، کنترل‌های سخت‌گیرانه کاهش خواهد داشت و در سال‌های آینده چنین محدودیتی نخواهیم داشت.

محسنی در ادامه گفت: در راستای قرارداد سال گذشته، حدود 15 هزار تن ریل UIC60 تولیدشده و آماده تحویل است. مذاکرات جهت عقد قرارداد جدید هم آغازشده و تولید ریل در ذوب‌آهن تداوم خواهد داشت. به‌هرحال ریل محصولی تکنولوژی محور بوده و ارزش‌افزوده بالاتری نسبت به سایر محصولات فولادی دارد.

معاون بازرگانی در مورد نرخ قراردادهای فروش ریل عنوان کرد: یکی از چالش‌های قرارداد قبلی تولید ریل، نرخ محصول بوده که با توجه به افزایش قیمت محصولات فولادی در چند ماه اخیر، امیدواریم در قراردادها، نوسانات قیمتی پوشش داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان صادرات ریل هم هست یا نه؟ اظهار داشت : بله؛ امکان صادرات ریل نیز وجود دارد و مذاکراتی هم در این زمینه صورت گرفته؛ ولی یکی از الزامات صادرات ریل، اخذ تائیدیه‌ها و گواهینامه‌های کیفی بین‌المللی است و همان‌طور که گفته شد فرآیند اخذ گواهینامه‌ها و تائیدیه‌ها در حال سپری شدن است.

معاون بازرگانی ذوب در خاتمه تصریح کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان یک برند شناخته‌شده، محصولات خود را به بیش از 25 کشور صادر می‌کند. بدون شک ریل هم پس از اخذ تائیدیه‌های بین‌المللی جای خود را در سبد محصولات صادراتی بازخواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام.صادرات رویکرد بسیار درستی ست که ذوب آهن در پیش گرفته است. ظرفیت 400 هزار تنی خط تولید ریل در ذوب آهن خیلی بیش از مصرف داخلی است.موفقیت در عرضه ی یک محصول در بازار بین المللی شاخص کیفیت آن محصول است. شکست در فروش یک محصول در بازار بین المللی یا نشان فقدان کیفیت فنی ست و یا علامت غیر رقابتی بودن قیمت آن.