| کد خبر: 188669 |

◄ مرز چذابه بازگشایی شد

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت : مرز چذابه برای تردد کامیون های تجاری و مسافران بعد از 40 روز تعطیلی، امروز دوشنبه بازگشایی شد.

تین نیوز

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت : مرز چذابه برای تردد کامیون های تجاری و مسافران بعد از 40 روز تعطیلی، امروز دوشنبه بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز حمید سیلاوی، بیان کرد: با بهسازی جاده بستان – چذابه که بر اثر جاری شدن سیلاب در برخی نقاط دچار آسیب شده بود امروز مرز تجاری چذابه بازگشایی شد و هم اکنون فعالیت تجار در این مرز در حال انجام است.

وی گفت: صبح امروز 40 کامیون حامل کالاهای صادراتی از خوزستان از مرز چذابه وارد کشور عراق شد و 40 کامیون حامل کالاهای وارداتی نیز از کشور عراق از این مرز وارد استان شد.

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان ادامه داد: کار بهسازی جاده بستان – چذابه به طورکامل انجام گرفته و آب سیلاب بر روی این جاده با کمک لوله گذاری های صورت گرفته، به نقاط دیگر منتقل شد، ولی در حال حاضر در اطراف این جاده آب سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کرخه جاری است.

تعمیر و بهسازی جاده بستان – چذابه ( با طول 30 کیلومتر) که بر اثر جاری شدن سیلاب در برخی نقاط آسیب دیده بود از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد.

بر اساس این گزارش پیش از این قرار بود مرز چذابه روز شنبه هفته جاری بازگشایی شود .

مرز چذابه در حوزه شهرستان دشت آزدگان در غرب خوزستان در سال 1388 برای تردد زائران عتبات عالیات و صادرات کالا به عراق باز شد.

جاده چذابه به نقل از ایرنا خوزستان، در سیلاب اخیر به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه کرخه و نیز افزایش آب تالاب هورالعظیم دچار آبگرفتگی شد که موجب شد تردد در این جاده ممنوع شود.به همین دلیل سرپرست گمرک چذابه ، از بازرگانان ، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران خواست تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه،برای صادرات کالاهای خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان ها استفاده کنند.

از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق استفاده کردند.

پارسال حدود 550 میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.