| کد خبر: 188599 |

واکنش سید محمود میر لوحی به گزارش خزانه دار شورای شهر تهران؛

از کنار گذاشتن تخفیف‌های بی حساب و کتاب تا تراز مثبت مالی ۷ هزار

در اسفند ماه سال ۹۷ شاهد تحقق ۱۹۴ درصدی منابع بودیم و این در حالی است که شورای اسلامی شهر تهران تخفیف‌های یکباره ای شهرداری که معمولاً در این ایام سال به شورا ارائه می‌شود را رد کرد و این امر موجب ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری می‌شود.

تین نیوز

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: تراز مثبت ۷ هزار میلیارد تومانی بانکی حاکی از عملکرد خوب شهرداری در این حوزه بوده است.

به گزارش مهر سید محمود میر لوحی در یکصد و چهل و دومین جلسه شورا که امروز برگزار شد پس از قرائت گزارش خزانه دار شورا در خصوص حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در اسفند ماه و یکساله ۹۷ شهرداری تهران گفت: در سال ۹۶ مدیریت شهری تهران بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از بانک‌ها استقراض کرده بود که در سال ۹۷ این مهم به هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که در یک سال گذشته بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان نیز از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها پرداخت شده است و این یعنی تراز مثبت ۷ هزار میلیارد تومانی که عملکرد خوب شهرداری در این حوزه را نشان می‌دهد.

میر لوحی گفت: بر اساس گزارش حوزه مالی در کمیته‌های پژوهش‌های اقتصادی پروانه‌های صادره در ۹۵ بالغ بر حدود ۱۷ میلیون متر مربع بوده است که این میزان در سال ۹۶ به ۱۳ میلیون متر مربع و در سال ۹۷ به ۱۵ میلیون متر مربع رسیده است که با توجه به این امر می‌توان گفت درآمدهای شهرداری از این حوزه نسبت به سال ۹۵ کمتر بوده اما با این وجود توانستیم تراز مالی خوبی به جا بگذاریم.

وی ادامه داد: ما در اسفند ماه سال ۹۷ شاهد تحقق ۱۹۴ درصدی منابع بودیم و این در حالی است که شورای اسلامی شهر تهران تخفیف‌های یکباره ای شهرداری که معمولاً در این ایام سال به شورا ارائه می‌شود را رد کرد و این امر موجب ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری می‌شود.

میر لوحی با دفاع از تصمیم شورا مبنی بر رد تخفیف‌های آخر سالی گفت: اگر منابع پایدار می‌خواهیم باید تخفیف‌های بی حساب و کتاب و غیر قابل پیش بینی را کنار بگذاریم.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا در ادامه سخنان خود افزود: در بخش غیر نقدی نیز از سقف ۴ هزار میلیارد تومان تا کنون ۲,۲۰۰ میلیارد تومان محقق شده است که امیدواریم با تحقق اسناد بین راهی به سقف تحقق درآمدهای غیر نقد نیز برسیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.