| کد خبر: 188487 |

تحویل ۱۵۰۰ فیلتر ریلی ساخت محققان کشور به شرکت راه‌آهن

یکی از شرکت‌های فناور پس از تولید فیلترهای مورد نیاز صنایع نفت و گاز، اقدام به تولید فیلترهای ریلی کرده است که به گفته آنها این محصول علاوه بر آنکه دارای گواهی‌نامه نانو مقیاس است، تاکنون ۱۵۰۰ فیلتر ریلی به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل داده شده است.

تین نیوز

یکی از شرکت‌های فناور پس از تولید فیلترهای مورد نیاز صنایع نفت و گاز، اقدام به تولید فیلترهای ریلی کرده است که به گفته آنها این محصول علاوه بر آنکه دارای گواهی‌نامه نانو مقیاس است، تاکنون ۱۵۰۰ فیلتر ریلی به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل داده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فیلترهای نانویی به دلیل استفاده از مواد نانو ساختار امکان تصفیه هوا را با کارایی بالا را دارند. از این رو یکی از شرکت‌های فناور کشور فیلترهایی برای استفاده در بخش نیروگاهی تولید کرد و در حال حاضر نیروگاه‌های متعددی در کشور از این فیلترها استفاده می‌کنند. این شرکت پس از موفقیت در بخش فیلترهای نیروگاهی، اقدام به فروش فیلترهای نانویی در صنعت نفت و گاز کرده است و تاکنون یکی از شرکت‌های پتروشیمی و شرکت انتقال گاز ایران از فیلترهای نانویی این شرکت بهره مند شده‌اند.

این شرکت پتروشیمی تاکنون نزدیک به ۵ هزار فیلتر نانویی خریداری کرده و در توربوکمپرسورهای تأمین‌کننده انرژی استفاده کرده است. شرکت انتقال گاز نیز تاکنون ۲ هزار فیلتر خریداری کرده است. این کمپرسورها وظیفه تأمین انرژی و هوای فشرده در بخش نفت و گاز را به عهده دارند و همچنین از این کمپرسورها برای انتقال نفت و گاز در خطوط انتقال استفاده می‌شود.

پرویز ایمان‌زاده مجری طرح با تاکید بر اینکه دامنه فعالیت‌های ما تنها به فیلترهای نیروگاهی و فیلترهای توربوکمپرسور محدود نمی‌شود، خاطر نشان کرد: سال گذشته موفق به تولید فیلترهای ریلی شدیم و گواهی نانومقیاس آن را نیز دریافت کردیم و تاکنون ۱۵۰۰ فیلتر ریلی نیز به راه‌آهن جمهوری اسلامی تحویل داده شده است.

وی در این باره توضیح داد: با توجه به وسعت ایران و تنوع آب و هوایی، لوکوموتیوها در مسیر حرکت خود با شرایط آب و هوایی مختلفی روبرو می‌شوند که لازم است کیفیت هوای وارد شده به لوکوموتیو از استاندارد تعیین شده پیروی کنند. از این رو شرکت راه‌آهن با مشکل تأمین فیلترهای مناسب برای آب و هواهای مختلف روبرو بوده است. این مشکل با استفاده از فناوری نانو حل شد و ما موفق به ارتقا کلاس فیلترها از G۴ به F۷ و F۸ شدیم که این ارتقا کلاس موجب کاهش آلودگی در لوکوموتیو و بهبود عملکرد آن شده است.

ایمان‌زاده درباره راه‌اندازی بخش خدمات آزمایشگاهی در این شرکت گفت: با توجه به نیاز داخل شرکت، آزمایشگاه اندازه‌گیری نانوذرات را در شرکت آزاد فیلتر راه‌اندازی کردیم که در آن امکان اندازه‌گیری ذرات نانومتری وجود دارد. این آزمایشگاه هم در بخش کنترل کیفی به کمک ما می‌آید و هم امکان خدمات به خارج از شرکت فراهم است به طوری که شرکت‌ها و افراد می‌توانند برای استفاده از این خدمت به شرکت آزاد فیلتر مراجعه کنند.

فیلتر غبار گیر استوانه از دیگر محصولات این شرکت در حوزه فیلترهای هوا است که برای استفاده در یونیت‌های فیلتراسیون استاتیک و نیز پالس جت به کار گرفته می‌شوند که با توجه به شرایط محیطی و نیز نوع آلودگی سیستم از مدیاهای مختلفی استفاده شده است. سطح فیلتراسیون مناسب، افت فشار اولیه بسیار پایین، ظرفیت غبارگیری بالا و طول عمر بالا و مقاومت مناسب در فشارهای پالس از ویژگی‌های فیلترهای تولید شده است.

این شرکت همچنین اقدام به تولید فیلترهای مایعات کرده است که تولید فیلترهای سوخت از آن جمله است. المنت فیلترها سوخت اغلب در فیلتراسیون سیالاتی مانند گازوئیل و بنزین به کار گرفته می‌شوند که با توجه به آلودگی‌های موجود در این نوع سیالات، استفاده از یونیت‌های فیلتراسیون در مصارف صنعتی لازم و ضروری است. فیلترهای سوخت تولید شده با توجه به کاربرد و نیز میکروریتینگ مورد نیاز با مدیاهای مختلف تولید و ارائه می‌شود.

با توجه به کاربرد روغن در صنایع مختلف کشور و نیز حساسیت بسیار زیاد در تمیز بودن روغن از ذرات جامدی که بر اثر خوردگی در سیستم‌های مکانیکی ایجاد می‌شود فیلتراسیون روغن نیز بسیار با اهمیت است که تولید فیلترهای روغن این شرکت می‌تواند گام مؤثری در این زمینه باشد. فیلترهای روغن بر اساس کاربرد و میکروریتینگ مورد نیاز با مدیاهای مختلف تولید و ارائه می‌شود که کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف از جمله در فیلتراسیون روغن توربین و روغن‌های صنعتی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.