| کد خبر: 188464 |

وزیر راه و شهرسازی در امضای تفاهم‌نامه همکاری بازآفرینی شهر تهران عنوان کرد:

◄ هدف کیفیت‌بخشی به زندگی شهری است

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران مبادله شد.

تین نیوز

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران مبادله شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این مراسم وزیر راه و شهرسازی بابیان این‌که هدف از این جلسه راهبردی کیفیت‌بخشی به زندگی شهری است عنوان کرد: هدف جلسه امروز راهبردی است و آن اقدام بر کیفیت‌بخشی به زندگی شهری است. اگر در وزارت راه و شهرسازی طرح جامع تهیه می‌کنیم و فرآیند طولانی را طی می‌کند هدفی جز مدیریت زندگی شهری نداریم. هر جا رفتار گزینشی داشته‌ایم فساد شکل‌گرفته و هنجارها جای خود را به ناهنجاری داد و با پیامدهای گوناگونی روبرو بوده‌ایم.

اسلامی بابیان این‌که راهبری طرح جامع باعث می‌شود هم وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تصمیمات به هنگامی را در مدیریت کیفیت زندگی شهری اتخاذ کنند، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری با تعامل طرح جامع و طرح تفصیلی تهران را سامان می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که یکی از اهداف اصلی در حوزه شهری توجه به بافت‌های فرسوده است، گفت: امروز در مرحله اقدام باید بتوانیم برای بازآفرینی شهری در مقیاس محله تصمیم‌گیری کنیم و بر اساس یک طرح مصوب بتوان اقدامات لازم به‌صورت عملی در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شهرداری اعلام کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه 4/5 هکتار از اراضی محلی سیروسی تهران شناسایی‌شده‌اند که در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا با مشارکت مردم ساخت‌وساز در بافت فرسوده آغاز شود.

او به تسهیلاتی 18 درصدی که قرار است در اختیار سازندگان قرار داده شود گفت: درنهایت قرار است سازنده ملک آن را بر اساس قیمت تمام‌شده به فروش برساند این در حالی است که دولت برای ساخت آن تسهیلات می‌پردازد و با پرداخت یارانه دولتی 50 درصد بخشودگی برای بخش خصوصی اعمال می‌شود. او با تأکید بر ایان که نگرانی در بخش منابع و تأمین اراضی برای اجرای پروژه بافت فرسوده نداریم تسریع کرد: برای رفع مشکل حاشیه‌نشینی چابهار هزار هکتار زمین به این پروژه اختصاص داده‌ایم که در راستای آن وسیع‌ترین مناطق حاشیه‌نشینی کشور نوسازی خواهد شد.

اسلامی درباره بازآفرینی شهری توضیح داد: رئیس‌جمهور نیز به یکی از اهداف اصلی حوزه شهری یعنی همان بافت فرسوده تأکید جدی داشته است که در راستای آن مطالبات زیادی از وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تهران با تهدید بلایای طبیعی مواجه است افزود: با توجه به این موضوع باید بازآفرینی شهری در تهران با سرعت بیشتری انجام بگیرداین در حالی است که هم اکنون پیشرفت بازآفرنیتی شهری در پایتخت 40 درسد است و نیازمند شتاب بیشتری است.

اسلامی در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: طبق برنامه ششم باید سالانه 270 محله از 2700 محله برای بازسازی بافت فرسوده شناسایی و موردبازسازی قرار بگیرد. ازاین‌رو 4400 هکتار از اراضی متعلق به همه نهادهای دولتی بر این بافت‌ها در 72 محله واقع در 67 شهر شناسایی‌شده که برای ساخت و نوسازی در اختیار توسعه گران قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.