| کد خبر: 188422 |

فرودگاه ساری به تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما مجهز شد

مدیر کل فرودگاه های استان مازندران با اشاره به آماده سازی فضا و بستر برای استقرار تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما (آی ال اس ILS)) در فرودگاه ساری ، گفت: هم اکنون مرحله نخست در یک طرف باند فرودگاه این سامانه نصب شده است.

تین نیوز

مدیر کل فرودگاه های استان مازندران با اشاره به آماده سازی فضا و بستر برای استقرار تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما (آی ال اس ILS)) در فرودگاه ساری ، گفت: هم اکنون مرحله نخست در یک طرف باند فرودگاه این سامانه نصب شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سعدالله وطن خواه افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاه های کشور صرف خرید این تجهیزات شده است و این تجهیزات می بایست در 2 طرف باند فرودگاه نصب شود.

وی ادامه داد: برای استقرار این تجهیزات به 15 هکتار زمین نیاز بود که باند قسمت دشت ناز با مشکل زمین مواجه نبود و با حضور کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور این تجهیزات در آن نصب شده است.

مدیر کل فرودگاه های مازندران گفت: برای خرید و تملک طرف دیگر با توجه به عدم همراهی و ممانعت اهالی در فروش زمین ، با حکم دادستانی اراضی از آنها خریداری شد و اقدامات برای آماده سازی زمین انجام شد.

وی این آماده سازی زمین را شامل تخریب برخی منازل ، برداشتن چند لایه خاک ، کوبیدن و مسطح کردن زمین اعلام کرد و ادامه داد : شرکت فرودگاه های کشور برای انجام این بخش از کار و آماده سازی زمین 30 میلیارد ریال هزینه کرده است .

به گفته وطن خواه عمده ترین دلیل برای طولانی شدن زمان استقرار این تجهیزات به دلیل معارضات مردمی و عدم تمکین در فروختن زمین به فرودگاه بود که با حکم دادستانی این مشکل برطرف شد.

وی اضافه کرد : با توجه به آماده سازی فضا در آینده نزدیک با حضور کارشناسان ارتباطات فرودگاه این تجهیزات در طرف دیگر باند نیز نصب خواهد شد .

وطن خواه گفت: با نصب این سامانه مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوائی رفع می شود.

فرودگاه دشت ناز ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی این استان است که از سال 1372 فعالیتش را آغاز کرد .

شرایط آب و هوائی ویژه مازندران از جمله مه گرفتگی تاکنون مهم ترین دلیل لغو پروازهای خروجی این فرودگاه و یا برگشت خوردن پروازهای ورودی به آن بوده است.

مازندران سه فرودگاه در شهرستان های ساری ، رامسر و نوشهر دارد و ماهانه 680 پرواز در مسیرهای تهران ، مشهد ، شیراز ، بندرعباس ، عسلویه ، کیش ،اهواز ، عتبات عالیات و عربستان در این فرودگاهها نشست و برخاست دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.