| کد خبر: 188415 |

وزارت صمت برای تنظیم بازار خودرو نیاز به فرصت دارد

سخنگوی فراکسیون حمایت از قطعه سازان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت باید از افراد کاردان استفاده کند تا از طریق بازبینی و تغییر سیاست‌های فعلی، بازار خودرو را به آرامش برساند.

تین نیوز

سخنگوی فراکسیون حمایت از قطعه سازان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت باید از افراد کاردان استفاده کند تا از طریق بازبینی و تغییر سیاست‌های فعلی، بازار خودرو را به آرامش برساند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، زهرا ساعی، سخنگوی فراکسیون حمایت از قطعه سازان مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت قطعه‌سازان به ویژه در تامین قطعات خودروسازان گفت: قطعه سازان ما از سال گذشته وضعیت خوبی نداشتند و به همین دلیل ما فراکسیون حمایت از قطعه سازی را تشکیل دادیم قطعه‌سازی و خودروسازی رابطه مستقیمی با هم دارند زمانی که بازار خودرو کشور دچار مشکل و رکود می شود این مشکل به قطعه‌سازان منتقل می‌شود.

وی افزود: متأسفانه قطعه‌سازان مشکلات زیادی از قبیل نوسانات بازار ارز، مشکل در تهیه و تامین مواد اولیه داشتند،معوقات خودروسازان که مبالغ بالایی بود و پرداختی درستی به قطعه‌سازان نداشتند نیز وجود داشت که البته بخشی از آن توسط وزارت صمت پیگیری شد، جلسات خوبی که تشکیل دادیم نتایج مثبتی در بر داشت اما باید مشکل قطعه‌سازان به صورت اساسی حل شود.

ساعی تصریح کرد: در شرایط فعلی که خودروسازی کشور دچار چالش شده و قیمت ها نوسانات زیادی دارند تلاش های زیادی انجام شد تا قیمت‌ها به کف حاشیه بازار نزدیک شود که متاسفانه موفقیت آمیز نبود و قیمت ها هنوز شناور هستند و مردم هنوز خودروهایی که ثبت نام کرده‌اند را تحویل نگرفته‌اند از طرفی به خاطر رکود بازار خودرو قطعه‌سازان نمی‌توانند مطالبات خود را از خودروسازان دریافتکنند.

وی با اشاره به قول وزیر صمت برای حل مشکل قطعه سازان گفت: دکتر رحمانی قول داده‌اند که در ماه‌های ابتدایی سال مشکلات قطعه‌سازان و خودروسازان را برطرف کنند واقعیت این است که به دلیل نوسانات قیمت و حضور دلالان در بازار خودرو، قیمت ها مشخص و ثابت نیست و متاسفانه روز به روز ما شاهد قیمت های مختلف برای خودروها هستیم که این خود یک نوع شوک به بازار است.

معوقات خودروسازان به قطعه سازان ادامه دارد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه مشکلات خودروسازان ادامه پیدا کند و خرید و فروش به سختی در بازار انجام شود همه این ها باعث فشار به قطعه سازی می شود زیرا قطعه سازان قطعات را به خودروسازی تحویل داده اما نمی تواند طلب خود را وصول کند، در حال حاضر حجم نقدینگی در بازار خودرو زیاد است و به نظر بنده ابتدا باید بتوانیم نقدینگی را از بازار جمع کنیم.

وی عنوان کرد: نقدینگی سرگردان که همیشه تمایل به ورود به بازارهای طلا مسکن و خودرو را دارد را باید مهار کنیم و به سمت سرمایه گذاری های کوتاه و بلند مدت سوق دهیم.

سیاست 5درصد زیر حاشیه بازار خودرو موفق نبود

وی در پاسخ به اینکه آیا سیاست قیمت گذاری ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار که توسط وزیر مطرح شد در کنترل بازار خودرو موثر بوده یا نه تصریح کرد: این سیاست، سیاست موفقی برای کنترل قیمت خودرو نبوده و مسئولین و متخصصین باید در این زمینه بررسی کنند که چه الگوهای باید ارائه شود تا بازار خودرو به درستی مدیریت و از آشفتگی خارج شود. وزیر صنعت باید از افراد کاردان استفاده کند تا از طریق بازبینی و تغییر سیاست‌های فعلی، بازار خودرو را به آرامش برساند.

ساعی افزود: با توجه به اینکه دکتر رحمانی سالها عضو کمیسیون صنایع مجلس بوده و در این زمینه تخصص قابل قبولی دارند امیدواریم که بتوانند قولهای خود را عملی و مشکلات جاری را حل کنند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه زمانی که دکتر رحمانی وزارت صمت را تحویل گرفتند بازار خودرو آشفته بود افزود: استیضاح حق نمایندگان است ولی به نظر من باید به ایشان فرصت دهیم و منتظر به نتیجه رسیدن تغییرات ایشان در سیاست ها و مدیریت بازار باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.