| کد خبر: 188337 |

حرکت سازمان بنادر در جهت هوشمندسازی بنادر

حق شناس گفت: کشور‌های دنیا به سمت اینترنت اشیا حرکت کرده‌اند تا صنعت دریایی خود را متحول کنند ایران هم به زودی وارد این مسیر می‌شود.

تین نیوز

حق شناس گفت: کشور‌های دنیا به سمت اینترنت اشیا حرکت کرده‌اند تا صنعت دریایی خود را متحول کنند ایران هم به زودی وارد این مسیر می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی درباره اینترنت اشیا و اجرایی شدن آن در بنادر کشور گفت: اینترنت اشیا یکی از مقوله‌های مهم است که می‌تواند صنعت دریایی کشور را متحول کند. در این زمینه بنادر دنیا به منظور استفاده حداکثری از اینترنت و در راستای هوشمندسازی بنادر گام بر داشته‌اند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز این آمادگی را دارد که از چنین ظرفیتی استفاده و در همین مسیر حرکت کند.

وی درباره اینترنت اشیا و کاربرد آن افزود: از این فناوری می‌توان برای بازدهی بالا در ارائه خدمات، جلوگیری از قاچاق و همچنین نظارت دائمی و بلادرنگ بر اشیا حساس کانتینر‌ها استفاده کرد همچنین با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیا امکان رصد موقعیت مکانی کانتینر در خارج از بنادرو داخل بنادر فراهم می‌شود.

حق شناس خاطرنشان کرد: اینترنت اشیا برای تجهیزات مخابراتی نیز حکم فرماست و باید در جهت پوشش کامل برای تردد ایمن شناور‌ها در طول سواحل و بنادر گام برداشت، موضوعی که به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه دریایی قلمداد می‌شود.

 عرضه فناوری اینترنت اشیا و بهره گیری از تجارب بنادر موفق در این زمینه برای صنعت کشتیرانی و بنادر کشور نوید دهنده دوره جدیدی از مدیریت کشتی، مدیریت انرژی و حمل و نقل است، چرا که امروزه در جهان، اطلاعات نقش اصلی و کلیدی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.