| کد خبر: 188313 |

طرح برخورد با خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش آغاز شد

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:با خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش در سطح استان به صورت جدی برخورد می‌شود.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:با خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش در سطح استان به صورت جدی برخورد می‌شود.

همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: از امروز به مدت سه روز طرح عملیاتی برخورد با خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش توسط گشت‌های پلیس راه استان ایلام در محور‌های مواصلاتی حوزه استحفاظی در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از رانندگان خاطی به جهت فرار از تخلفات ارتکابی اقدام به کندن پلاک وسیله نقلیه کرده و یا به نحوی پلاک را مخدوش کرده و یا روی آن را می‌پوشانند که پلیس و یا دوربین‌های ثبت تخلف نتواند تخلفات آن‌ها را ثبت یا اعمال قانون کنند.

همتی زاده ادامه داد: خودرو‌های فاقد پلاک می‌توانند هر جرمی مرتکب شوند و امنیت شهروندان را به خطر بیاندازند، زیرا با ارتکاب هر عمل خلاف و یا ارتکاب جرم از سوی راننده وسیله نقلیه بدلیل فاقد پلاک بودن، پیگیری آن هم برای شهروندان و هم برای پلیس سخت خواهد بود و عمل ارتکابی در برخی موارد غیر قابل اثبات خواهد بود.

وی بیان کرد:برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات، هر شخصی عمدا در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری زمینی یا آبی یا کشاورزی تغییری ایجاد کند یا پلاک وسیله موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی به کار برد یا چنین وسایلی را با اعلام به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهدبه حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: در صورت مشاهده خودرو‌های فاقد پلاک در جاده‌های برون شهری استان پس از پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۶۰ هزار تومان، خودرو متوقف و روانه پارکینگ خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.