| کد خبر: 188262 |

لزوم مطالعات کارشناسی برای احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری در اراک

فرماندار اراک اجرای طرح مسیرهای دوچرخه سواری شهری را نیازمند مطالعات و اقدامات کارشناسی شده دانست و بر احساسی و شتابزده بودن آنچه تا کنون آغاز و انجام شده ، تاکید کرد.

تین نیوز

فرماندار اراک اجرای طرح مسیرهای دوچرخه سواری شهری را نیازمند مطالعات و اقدامات کارشناسی شده دانست و بر احساسی و شتابزده بودن آنچه تا کنون آغاز و انجام شده ، تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، حسین بختیاری در نشست کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک ضمن تاکید به مطلب فوق گفت : در حال حاضر استفاده‌ ی مناسبی از این مسیرها نمی‌شود و به همین دلیل ضرورت کارشناسی اصولی برای تعیین این مسیرها و ایجاد امکانات لازم ، احساس می شود که در این راستا می‌توان از ظرفیت و مشارکت سمن ها استفاده کرد.

وی این نکته را هم متذکر شد که اگر در گذشته سهم صنایع در آلودگی هوای کلانشهر اراک ۵۰ درصد بود ، اکنون با تغییر این سهم نسبت به گذشته که به دلیل اقدامات اجرایی شده در این مدت می باشد ، قطعا اعمال مدیریت در خصوص دیگر منابع آلاینده که بخش مهم آن مربوط به خودروها می باشد ، اهمیت بسیاری دارد و با یک برنامه ریزی و اقدامات مناسب قابل انجام است.

بختیاری با اشاره به مطالعاتی که در خصوص مسیرهای اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی انجام شد و حدود یکسال زمان برد ، افزود : با توجه به اینکه احداث پایانه اتفاق خوبی بود که صورت گرفت ، ولی اینکه چرا این طرح به حالت قبل بازگشت و شهرداری چه کار کارشناسی انجام داد که مسیرهای اتوبوس‌ها را مجدد تغییر داد ، جای سوال دارد .

فرماندار اراک طرح ایجاد پیاده راه در معابر شهر اراک و به خصوص هسته مرکزی شهر را در کاهش آلودگی هوا دارای تاثیر مثبت عنوان نمود و اضافه کرد : فرمانداری اراک با تمام توان آمادگی همکاری با شهرداری جهت پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ها را دارد که در همین خصوص نیز پیاده راه سازی سه خیابان شهر اراک در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص طرح این موضوع از سوی مرکز بهداشت مبنی بر عدم همکاری شرکت ایرالکو جهت انجام آزمایش از پرسنل این شرکت تصریح کرد : با توجه به اینکه ۴ ماه از مصوبه بررسی و آزمایش پرسنل شرکت ایرالکو می‌گذرد ، به نظر می‌رسد در این راستا محیط زیست استان پیگیری لازم را نداشته ، همچنین مرکز بهداشت نیز باید موانع و بحث عدم همکاری شرکت را به سرعت منعکس می‌کرد ، اما با این وجود باید اجرای این مصوبه با جدیت انجام گیرد و فرمانداری آماده همکاری با مرکز بهداشت و دستگاه های مربوطه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.