| کد خبر: 188163 |

مدهای دوچرخه‌سواری در سراسر تهران قابل اجرا نیست

رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی متعدد شهر تهران نمی‌توان مدل دوچرخه را در همه نقاط آن اجرا کرد.

تین نیوز

رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی متعدد شهر تهران نمی‌توان مدل دوچرخه را در همه نقاط آن اجرا کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالدین علیپور رئیس محیط زیست شهرداری تهران درباره تأثیر دوچرخه سواری بر کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: شهرداری تهران با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک سیاست یکسانی را برای روند کاهشی آلودگی هوا در تهران در پیش دارد.

وی با بیان اینکه مد دوچرخه سواری را نمی‌توان در همه مناطق شهر تهران اجرا کرد، افزود:  به دلیل موقعیت جغرافیایی متعدد شهر تهران نمی‌توان مدهای دوچرخه سواری را در همه نقاط آن اجرا کرد.

علیپور با اشاره به اینکه مسیر‌های دوچرخه سواری باید در محدوده‌های مختلف باشد، گفت: برخی از مسیر‌های دوچرخه سواری بین مد‌های حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس قرار دارند که به دلیل پر تردد بودن این مسیرها را باید گسترش داد.

وی با بیان اینکه مد‌های دوچرخه سواری در کاهش آلودگی هوا و سلامت افراد تاثیر بسزایی دارند، تصریح کرد: طرح شروع از خود را در شهرداری تهران نیز آغاز کرده‌ایم که باید همزمان با این طرح زیرساخت‌های این مد را نیز فراهم کنیم.

رئیس محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه باید بخش خصوصی را برای قرارگیری دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر درگیر کنیم، گفت:  باید همزمان با اجرای این طرح، مسیر‌های دوچرخه سواری را ایزوله کنیم.

وی بیان کرد: اگر از طرح استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی استقبال شود، شهرداری تهران این آمادگی را دارد تا مسیر‌های دوچرخه را در معابر گسترش و امکانات بهتری را برای شهروندان فراهم کند.

علیپور با اشاره به اینکه در شهر تهران به دلیل حجم زیاد جمعیت و جا به جایی مسافر باید حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم، تصریح کرد: با افزایش وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانیم در کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم. همچنین توسعه حمل و نقل پاک مانند پیاده روی و پیاده راه‌های دوچرخه سواری، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگه اسکوتر برقی بدن ما استقبال میکنیم!