| کد خبر: 188061 |

◄ واکنش به ادامه خاموش گرانی خودرو

در چند ماه اخیر چندین بار گزارش‌هایی از گران‌فروش برخی شرکت‌های خودروسازی منتشر شد. این موضوع و برخی دیگر از موارد گران‌فروشی خودروسازان در روزهای متوالی از سازمان‌های ذیربط پیگیری شد. اما پاسخ مشخصی در این باره ارائه نشد.

تین نیوز

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نرخ تمام شده یک خودرو برای تولید کنندگان داخلی، گفت: قیمت خودرو در کارخانه باید به مراتب کمتر از نرخ حاشیه بازار تعیین شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،  کوروش کرم‌پور حقیقی با اشاره به این نکته که هزینه‌های کارخانجات نسبت به تغییرات اقتصادی اخیر در کشور در سطح پائینی است، اظهار کرد: خودروسازان در چارچوب قانون موظف به فروش خودرو براساس قیمت تمام شده هستند و نباید تحریم‌ها را دستمایه گرانی تولیدات خود کنند.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که، به دنبال رشد شدید قیمت‌ها بود که زمستان سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود کرده و براساس یک مصوبه اعلام کرد، خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت نیستند، با نرخ پنج درصد زیر قیمت حاشیه بازار به خریداران عرضه شوند. اما آمار بیانگر این مطل هستند که، بازار خودرو در چند ماهه گذشته نشان می‌دهد که این دستورالعمل از سوی برخی از شرکت‌های خودرویی رعایت نمی‌شود.

در این رابطه در چند ماه اخیر چندین بار گزارش‌هایی از گران‌فروش برخی شرکت‌های خودروسازی منتشر شد. این موضوع و برخی دیگر از موارد گران‌فروشی خودروسازان در روزهای متوالی از سازمان‌های ذیربط پیگیری شد. اما پاسخ مشخصی در این باره ارائه نشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.