| کد خبر: 188060 |

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها خبر داد:

بهره‌برداری از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در سال‌جاری

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰۰ کیلومتر آزادراه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و عملیات اجرایی ۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید نیز آغاز خواهد شد.

تین نیوز

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰۰ کیلومتر آزادراه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و عملیات اجرایی ۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از میزان، سید حسین میرشفیع سال جاری را در توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور دوران طلایی توسعه آزادراه‌های کشور نامید و گفت: سال جاری با بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر، آزادراه همت - کرج به طول ۹ کیلومتر و آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر و قطعات دو و سه و چهار آزادراه اراک - خرم آباد به طول ۶۷ کیلومترگام مهمی در ساماندهی ترافیک پایتخت برداشته و گلوگاه‌های مهم ترافیکی دو استان پرجمعیت تهران و البرز رفع خواهد شد.

وی افزود: کنارگذر شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر، قطعه چهار آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۳۵ کیلومتر و آزادراه اصفهان- شیراز به طول ۲۲۳ کیلومتر دیگر آزادراه‌های کشور هستند که عملیات اجرایی آن‌ها طی سالجاری تکمیل خواهد شد.

میرشفیع توسعه شبکه آزادراهی را به دلیل امنیت، سرعت و استاندارد در طراحی و اجرا بهترین گزینه حمل‌ونقل کالا در کشور دانست و عنوان کرد: در راستای بهبود شرایط راه‌های کشور و افزایش ایمنی در سال جاری عملیات اجرایی چند آزادراه دیگر در محور‌های مواصلاتی مهم کشور آغاز خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ادامه داد: قطعه سه آزادراه مرند ـ بازرگان، بخشی از آزادراه ارومیه ـ تبریز، آزادراه مهریز ـ اردکان، کنارگذر یزد، بخشی از کمربندی قم و کنارگذر آبادان ـ خرمشهر آزادراه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آن‌ها در سالجاری آغاز خواهد شد.

وی همچنین تکمیل آزادراه‌های حرم تا حرم، مشهد ـ باغچه، کرمانشاه ـ حمیل و کنارگذر اراک را بخش دیگری از برنامه‌ها در این حوزه معرفی کرد.

میرشفیع با تاکید بر پیش بینی روش‌های تامین مالی مناسب در بودجه سال جاری گفت: پروژه‌های مذکور ردیف اعتباری مصوب دارند، اما با توجه به پایین بودن رقم بودجه در پروژه‌های آزادراهی و تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت که آن هم محدودیت دارد و باید بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به پروژه‌های تزریق شود، لازم است روش‌های تامین سرمایه جدیدی برای پروژه‌های آزادراهی پیش بینی شود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.