| کد خبر: 188048 |

تورهای گردشگری در محور ریلی قزوین به رشت راه‌اندازی می‌شوند

مدیرکل راه آهن شمال ۲ بهره‌برداری از ظرفیت‌های توریستی در مسیر ریلی قزوین به رشت را مورد تأکید قرار داد و گفت: تورهای گردشگری در محور قزوین به رشت راه‌اندازی می‌شوند.

تین نیوز

 مدیرکل راه آهن شمال ۲ بهره‌برداری از ظرفیت‌های توریستی در مسیر ریلی قزوین به رشت را مورد تأکید قرار داد و گفت: تورهای گردشگری در محور قزوین به رشت راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، علی خدایی از راه‌اندازی تور و قطار گردشگری در مسیر ریلی قزوین به رشت سخن گفت و اظهار داشت:‌ با تعدادی از آژانس‌ها و مراکز گردشگری صحبت‌هایی به عمل آمده تا در صورت استقبال مردمی،‌ قطار گردشگری در مسیر قزوین به رشت راه‌اندازی شود. 

مدیرکل راه آهن شمال 2 از رایزنی ‌با شرکت‌های تفریحی و توریستی و مراکز گردشگری سخن گفت و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم در ایستگاه‌هایی که قطار قزوین - رشت توقف دارد امکان بازدید گردشگران و مسافران از جاذبه‌های طبیعی این مسیر را فراهم کنیم. 

خدایی مسیر ریلی قزوین به رشت را یکی از زیباترین محورهای شبکه ریلی کشور اعلام کرد و بیان داشت: ابنیه‌ها پل‌ها و تونل‌های فراوانی که در این خط ریلی ساخته و تعبیه شده است در کنار جذابیت‌های طبیعی مناظر و چشم‌اندازهای بسیار فوق‌العاده‌ای را در مسیر به وجود آورده است.

    بیشتر بخوانید

        مشکل تردد در خطوط ریلی راه آهن شمال برطرف شد

        نوروزگاه میدان راه آهن میزبان گردشگران

        واکنش مدیرعامل راه آهن به لفظ "انفجار" خط آهن آق قلا

وی عبور راه آهن گیلان از مناطق طبیعی و بکر استان را فرصتی مغتنم برای راه‌اندازی قطار گردشگری خواند و تصریح کرد: وجود شالیزارهای متعدد، رودخانه‌های زیبا، جنگل و مرداب سراوان و نمونه‌های زیادی از این‌ها یک ظرفیت بسیار بزرگ گردشگری و تفریحی در شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود.

خدایی ‌با تأکید بر اینکه پل منجیل در کل شبکه راه آهن کشور به عنوان طولانی‌ترین و زیباترین پل شناخته شده است افزود: ایجاد سازه‌ها و پل‌هایی نظیر پل شاهرود با ارتفاع بیش از 50 متر از سطح زمین که با الهام از معماری سنتی و مدرن ساخته شده به جذابیت‌های راه‌آهن قزوین رشت افزوده است.

مدیرکل راه آهن شمال 2 وجود 22 کیلومتر تونل در محور ریلی قزوین به رشت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های نقل و انتقال مسافر و حمل بار، از وجهه گردشگری این مسیر ریلی نیز نهایت استفاده را ببریم.

خدایی با اشاره به اینکه در صورت استقبال مردم و مسافران قطار گردشگری قزوین به رشت به زودی راه‌اندازی می‌شود اظهار داشت: از زمان افتتاح راه آهن قزوین به رشت، تاکنون حتی یکبار برنامه جابه‌جایی مسافران در این مسیر به تعویق نیافتاده است و به صورت کاملاً منظم جریان دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 از افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در قطار رشت به مشهد و بالعکس سخن گفت و اظهار داشت: با افزایش تعداد قطارها در مسیر راه آهن قزوین به رشت و بالعکس انتظار داریم در هر هفته حدود هزار و 200 نفر مسافر در این مسیر ریلی جابه‌جا شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.