| کد خبر: 187989 |

◄ لایحه مالیات بر ارزش افزوده پیش از تصویب شدن نیاز به اصلاح دارد

نگرانی مدیران حوزه شهری در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به جا است و آنها باید در زمان بررسی این لایحه در مجلس برای اصلاح آن در کمیسیون‌های مربوطه و کمیته‌های فرعی تلاش کنند.

تین نیوز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون شک یکی از راه های ظرفیت‌سازی برای حل مسائل و مشکلات شهری و روستایی کشور ارتقای جایگاه شورا‌های اسلامی شهر و روستا است. توجه به این جایگاه و ارتقاء آن از طریق ارائه و تصویب طرح‌ها و لوایح کاربردی از جمله وظایف مهم دولت و مجلس به حساب می‌آید که به نظر می رسد در طول فعالیت این نهاد برآمده از رای مردم تا کنون انتظارات و ظایف قانونی محوله بر‌آورده نشده است و برخی از طرح‌ها و لوایح‌ ارائه شده نیز نه تنها با عدم اجرا مواجه و یا به دست فراموشی سپرده شده که در مواردی هم به تضعیف جایگاه شورا‌ها منجر شده است.

به گزارش خبرنگار تین تین نیوز، علی ابراهیمی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: یکی از مباحثی که در روزهای اخیر در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده طرح شده است،  نیز دقیقاً در مغایرت قانونی با جایگاه شوراها است که به تضعیف جایگاه قانونی و مردمی آن منجر خواهد شد.

وی در  با تاکید بر ضرروت حقوق شهرداری‌ها در مصوبه های مجلس شورای اسلامی، افزود: بر این موضوع در شرایطی طرح می‌شود که هشت اصل قانون اساسی در رابطه با شهر و روستا است که در این زمینه در قانون مدیریت یکپارچه شهری و قانون برنامه ششم توسعه، قدرت شوراها باید تقویت شود. اما موضوع لایحه مالیات بر ارزش افزوده دقیقا نقطه مقابل جایگاه قانونی منتخبین مردم یعنی شوراها بود و دست آنها را در بسیاری از اقدامات مورد نیاز جامعه شهری و روستایی خواهد بست.

نماینده مردم شازند، تصریح کرد: چنین لوایحی علاوه بر خدشه دار کردن جایگاه شوراها، اساساً با فلسفه وجودی آنها در تضاد است. فلسفه وجود شوراها روان‌سازی زندگی مردم در شهر و روستاست و برای پیشبرد سریع امور عمرانی، رفاهی و جلوگیری از تبعیض، اختیارات قانونی به شوراها واگذار شده است و مسئولان دولتی موظف‌اند مصوبات قانونی شوراها را اجرا کنند نه اینکه با طرح چنین مواردی سایه مسئولان دولتی و محلی را بر عملکرد شورها سنگین نموده و این نهاد مردمی را هم به سمت دولتی شدن پیش ببرند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اما در این باره گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده پیش از تصویب شدن نیاز به اصلاح دارد.

 قاسم میرزایی نیکو، افزود: نگرانی مدیران حوزه شهری در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده را به جا است و آنها باید در زمان بررسی این لایحه در مجلس برای اصلاح آن در کمیسیون‌های مربوطه و کمیته‌های فرعی تلاش کنند.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز عوارض مالیات بر ارزش افزوده را وابستگی شدید شهرداری به سایر شقوق نظام دانست و گفت: در لایحه عوارض مالیات بر ارزش افزوده مطرح شده سهم شهرداری‌ها به خزانه دولت واریز و سپس به استانداری داده شود تا استانداری این بودجه را تخصیص دهد  با این اقدام شهرداری ها برای گرفتن حق خود درگیر پیچ و خم اداری و با مشکلات فراوانی روبه رو می‌شوند.

فاطمه سعیدی نیز، لایحه مالیات بر ارزش افزوده را نیازمند بررسی دقیق تر دانست.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.