| کد خبر: 187950 |

◄ پیش‌بینی اعتبار 200 میلیارد تومانی برای ساخت فرودگاه چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار عنوان کرد: برای ساخت فرودگاه چابهار در بودجه سال 98 مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه بین‌المللی چابهار پیش بینی شده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار عنوان کرد: برای ساخت فرودگاه چابهار در بودجه سال 98 مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه بین‌المللی چابهار پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز، عبدالرحیم کردی در خصوص آخرین وضعیت ساخت فرودگاه چابهار عنوان کرد: ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار در واقع خارج از محدوده منطقه آزاد جانمایی و تصویب شده، اما با الحاق اراضی مربوطه به منطقه آزاد، این نیز در بطن قرار می‌گیرد، واقعیت اینکه متولی اصلی ساخت و بهره‌برداری از فرودگاه غیرنظامی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی است، درعین‌حال منطقه آزاد چابهار متقاضی ساخت این فرودگاه است.

وی در ادامه اضافه کرد: فرودگاهی که در این منطقه ساخته می‌شود،  مشخصه بین‌المللی دارد و اکنون با مجری طراحی و ساخت در حال گفت‌وگو هستیم و در عین حال با سرمایه‌گذار خارجی نیز به مذاکره نشسته‌ایم و مرحله نخست مدت‌زمان 2 ساله پیش‌بینی ‌شده است.

کرد افزود: پیش از این اعلام شد در قالب بودجه سال 98 مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه بین‌المللی چابهار پیش بینی شده است.

رئیس سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار به ایرنا گفت: فرودگاه بین‌المللی در حقیقت به منزله نماد توسعه باید بالاترین استانداردهای روز را داشته باشد و پس از بهره‌برداری، امکان توسعه بخشیدن به آن‌هم فراهم می‌شود.

مجموعه فرودگاهی که برای چابهار در نظر گرفته شده، در چارچوب یک شهر فرودگاهی برای دوره زمانی 10 ساله است و در مرحله نخست آن ظرفیت یک‌میلیون‌نفری در برنامه دیده شده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.