| کد خبر: 187928 |

◄ برقراری موقت ارتباط 10 مسیر برش زده در سیل اخیر استان گلستان

در حال حاضر مسیرها با عرض کم‌تر و به صورت خاکی و در بخش‌هایی به صورت یک‌طرفه بازگشایی شده است اما سازمان راهداری استان گلستان در سعی در بهسازی هرچه سریع‌تر مسیرهای آسیب دیده از سیل دارد.

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان از برقراری موقت ارتباط 10 مسیر برش زده در سیل اخیر خبر داد و گفت: مسیرها در قسمت‌های سیل زده به طور موقت بازگشایی شده و تردد در آن‌ها برقرار است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، غلامرضا بیکی با اشاره به باز بودن تمامی مسیرها در مناطق سیل زده این استان، اظهار کرد: زیرسازی، بهسازی و کارهای اساسی در این مسیرها کلید خورده و اقدامات زیر بنایی در دست اجرا است.

وی با بیان این مطلب که در تلاش هستیم تا وضعیت جاده‌ها در مناطق سیل زده به حالت سابق بازگردد، تصریح کرد: در حال حاضر مسیرها با عرض کمتر و به صورت خاکی و در بخش‌هایی به صورت یک‌طرفه بازگشایی شده است و سازمان راهداری استان گلستان در  تلاش در بهسازی هرچه سریع‌تر مسیرهای آسیب دیده از سیل است.

بیکی با تاکید بر این نکته که ساخت مجدد مسیرهای آسیب دیده از سیل در استان نیاز به پیمانکار دارد، افزود: بهسازی و بازسازی جاده‌های آسیب دیده آغاز شده و بسیاری از مسیرها درحال حاضر به صورت خاکی و یک لاین باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

وی مشکل اصلی در محورهای کوهستانی را ریزش ورانش زمین عنوان کرد و گفت: به دلیل بارش برف و باران شدید در محورهای کوهستانی، هنوز دو محور روستایی در روستاهای دوزین روستای صفی‌آباد و میان رستاق بازگشایی صورت نگرفته است. در روستای دوزین مسیر جایگزین در دست بهسازی و ساخت است اما در بخش میان رستاق متاسفانه به دلیل نبود مسیر جایگزین کار با کمی تاخیر در حال انجام است.

بیکی به این نکته نیز اشاره کرد که، با همکاری سپاه در حال ساخت پل دسترسی به روستای میان رستاق هستیم تا با ساخت پلی فلزی و قطور مسیر این روستا را برای تردد ساکنان آن بازگشایی کنیم. البته روستای میان رستاق سکنه دایمی ندارد و به صورت ییلاقی اهالی در آن سکنی دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها