| کد خبر: 187900 |

توسعه گردشگری با کمک گردشگران عراق و افغانستان

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تشکیل کمیته‌های فنی با عراق و افغانستان، به‌عنوان دو کشوری که رکورد سفر به ایران را از ابتدای سال تاکنون شکسته‌اند، خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تشکیل کمیته‌های فنی با عراق و افغانستان، به‌عنوان دو کشوری که رکورد سفر به ایران را از ابتدای سال تاکنون شکسته‌اند، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمدابراهیم لاریجانی درباره روند تشکیل کمیته‌های فنی با عراق و افغانستان توضیح داد: «بر اساس پروتکل همکاری‌های گردشگری بین دو کشور، نخست عراق و افغانستان به مبادله سند همکاری دراز مدت اقدام می‌کنند و پس از آن برنامه اجرایی معمولا سه یا پنج ساله‌ای را مبادله خواهند کرد که برای اجرای این برنامه‌ عملیاتی معمولا کمیته فنی هر ۶ ماه یک‌بار به میزبانی یکی از طرفین برای بررسی روند اجرای برنامه‌ها تشکیل می‌شود. در همین راستا و در حاشیه رویداد همدان ۲۰۱۸ که پنجم تا هفتم شهریور برگزار می‌شود، کمیته فنی ایران-عراق برای بررسی روند اجرای سند برنامه اجرایی مبادله شده قبلی، تشکیل خواهد شد. درباره افغانستان با توجه به وجود سند همکاری در نشست همدان دوطرف برنامه اجرایی را بررسی و امضا خواهند کرد.»

وی گفت: «محورهای مورد علاقه ایران در نشست کمیته فنی عراق تمرکز بر توسعه دو محصول سلامت و طبیعت (توریستی ـ تفریحی) و ساماندهی محصول زیارت است که بر اساس هماهنگی به عمل آمده با طرف عراقی، این موضوعات در محور مذاکرات گنجانده شده است. به گفته او، در برنامه اجرایی پیشنهادی ایران ـ افغانستان نیز که در دست بررسی دوطرف است، محصول سلامت و طبیعت (توریستی ـ تفریحی) و همچنین توسعه گردشگری زیارت در دستور کار قرار گرفته است. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: «به جز این موضوعات، اقدامات فرهنگی ـ تبلیغی، حضور متقابل در نمایشگاه‌های یکدیگر، همکاری در تربیت و تامین نیروی انسانی، همکاری‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و موارد دیگری نیز در دستور کار طرفین قرار دارد.» نشست کمیته فنی مشترک ایران ـ عراق صبح سه‌شنبه ششم شهریور و نشست تبادل برنامه اجرایی ایران ـ افغانستان عصر همان روز در هتل باباطاهر همدان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.