| کد خبر: 187881 |

◄ اجرای عملیات حفرکانال و لوله گذاری مصب قنات در محور قم – جعفریه

دراقدامی ضربتی و به منظور لوله‌گذاری مصب قنات‌، کانالی عرضی به طول ۴۰ متر و عرض متغیر یک تا ۵/۲ متر درعمق چهار متری کیلومتر ۳۰ محورقم – جعفریه استان قم حفر شد.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: دراقدامی ضربتی و به منظور لوله‌گذاری مصب قنات‌، کانالی عرضی به طول ۴۰ متر و عرض متغیر یک تا ۵/۲ متر درعمق چهار متری کیلومتر ۳۰ محورقم – جعفریه استان قم حفر شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، دراقدامی ضربتی و در کمترین بازه زمانی، طرح حفر کانال، به منظور لوله‌گذاری مصب قنات آستانه، درمحور قم – جعفریه اجرا شد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در توضیحی تکمیلی درخصوص خبر فوق افزود: درپی انسداد یکی از خروجی های(کوره‌ها) قنات آستانه پس رفت جریان آب موجب تخریب دیواره و نشست عرضی سطح راه و ایجاد حفره‌ای به عمق چهار متر درمحور قم – جعفریه شد.

 اکبر نوروز پورادامه داد : با عنایت به حساسیت این محور که از جاده‌های پر تردد استان می باشد، در کمترین بازه زمانی ضمن هماهنگی با پلیس راه، نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی جهت فعالیت‌های عمرانی متعاقب اقدام شد.

نوروز پور تصریح کرد : با توجه به بارش‌های خوب فروردین ماه گذشته که موجب شدت جریان آب دربستر رودخانه‌ها، چشمه ها و مصب قنات‌ها شد، انسداد یکی از خروجی های قنات آستانه ،موجب تخریب و فرو نشست بخش بزرگی از جسم راه دراین محور شد.

وی ادامه داد: پس از اقدامات اولیه و هماهنگی با متولیان امر، نسبت به حفر کانال درمحل فرونشست و مصب قنات به منظور لوله‌گذاری اقدام شد.

وی طول کانال حفر شده را افزون بر ۴۰ متر اعلام کرد و ادامه داد : متر اژ عرض کانال نیز متغیر وبین یک تا ۵/۲ متر است.

نوروز پور با عنوان این موضوع که کانال حفاری شده درعمق چهار متری است درخصوص دیگر اقدامات اجرایی این طرح نیز توضیح داد : پس از حفر کانال و لوله‌گذاری مصب قنات، نسبت به بارریزی متناسب با جسم راه ونوع پروژه اقدام شد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان قم اضافه کرد: از آنجا که ابعاد حفره حاصله از فرو نشست سطح راه وسیع بود (با مساحتی افزون بر ۱۲ متر) به منظور استحکام جسم راه و جلوگیری از فرونشست‌های احتمالی ،جهت  بارریزی از سنگ‌های صخره‌ای و بتن استفاده شد.

وی خاطر نشان ساخت : گرچه سرعت دراجرا به دلیل حساسیت محور دراولویت خاصی قرار داشت اما دقت دراجرا ملازم سرعت شد.

نوروزپور درخصوص دیگر اقدامات تکمیلی طرح نیز اذعان داشت: پس از حفر کانال و لوله گذاری مصب قنات وبارریزی‌های متعاقب نسبت به تسطیح و اجرای آسفالت سطح  اقدام و ترافیک مجددا به محورهدایت شد.

وی کلیه اقدامات اجرایی این طرح را به صورت امانی دانست و اظهار داشت : افزون بر۲۰نفر عوامل راهدار بااستفاده از ۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری اداره متبوع دراجرای این پروژه حضور مستمر داشته اند .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.