| کد خبر: 187844 |

◄ انتقاد برخی از نمایندگان مجلس از لایحه مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها

به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لایحه اصلاحی مالیات بر ارزش افزوده برای وضع عوارض محلی محدود شوند.

تین نیوز

رئیس فراکسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لایحه مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها، گفت: محدود کردن اختیار وضع عوارض از سوی شوراها قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید مهدی مقدسی با انتقاد از لایحه مالیات بر ارزش افزوده  شهرداری‌ها، اظهار کرد: به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لایحه اصلاحی مالیات بر ارزش افزوده برای وضع عوارض محلی محدود شوند.

نماینده مردم اراک و خنداب کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که، متاسفانه معایبی در برخی بندهای اصلاحی قانون مالیات بر ارزش افزوده در حوزه شهرداری‌ها وجود دارد، افزود: این لایحه که در کمیسیون اقتصادی مجلس با اصلاحاتی به تصویب رسیده دارای نواقصی است که باید نمایندگان مردم به آن توجه بیش‌تری داشته باشند تا از این رهگذر ضرری متوجه شهرداری‌ها و مخاطبان آن که مردم هستند نباشد.

وی به موضوع نشست وزیر اقتصاد با مسئولانی از شورای عالی استان‌ها، پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه این لایحه راه وضع عوارض از سوی شوراها را با محدودیت مواجه کرده که منجر به کاهش قدرت اجرایی شوراها در کشور می‌شود. اما موضوع از سوی جمعی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درصدد اصلاح آن هستند تا در این میان حقی از شوراها با تصویب این لایحه تضییع نشود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی به این موضوع پرداخت که، شوراهای شهر، روستا، بخش، شهرستان و استان طبق اصول 100و108 قانون اساسی تشکیل شده و اختیارات قانونی مربوط به خود را دارند زیرا در تمامی دنیا وضع عوارض محلی با ارایه لایحه شهرداری‌ها و تصویب شوراها صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.