| کد خبر: 187800 |

خودکفایی جدید در صنعت کشتی‌سازی

درگذشته دانش تعمیرات د‌کل‌های حفاری در اختیار انگلستان و آمریکا بود، با شروع تحریم‌ها ما در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم؛ اما در ایزوایکو توانستیم باوجود تحریم‌ها نه‌تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم بلکه از آن فراتر برویم و درزمینه‌ تعمیر ریگ‌های حفاری به خودکفایی برسیم.

تین نیوز

 مدیر عامل ایزوایکو با اشاره به اینکه هر تهدیدی می‌تواند به وجود آورنده یک فرصت باشد گفت: درگذشته دانش تعمیرات د‌کل‌های حفاری در اختیار انگلستان و آمریکا بود، با شروع تحریم‌ها ما در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم؛ اما در ایزوایکو توانستیم باوجود تحریم‌ها نه‌تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم بلکه از آن فراتر برویم و درزمینه‌ تعمیر ریگ‌های حفاری به خودکفایی برسیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، از بندرعباس حمید رضائیان اصل مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز گفت: وقتی از صنایع دریایی حرف به میان می‌آید طیف گسترده‌ای از صنایع مدنظر است؛ اما مهم این است که ما چقدر توانسته‌ایم در این زمینه فعال باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه‌ اقتصادی کشتی‌سازی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی گفت: ما با جذب نخبگان دانشگاهی و راه‌اندازی یک مرکز دانش‌بنیان توانستیم بسیاری از مشکلاتی که پیش روی صنعت کشتی‌سازی وجود داشت را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: ما در ایزوایکو توانستیم باوجود تحریم‌ها نه‌تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم، بلکه از آن فراتر برویم و درزمینه‌ تعمیر ریگ‌های حفاری به خودکفایی برسیم تا جایی که امروز به‌جرات می‌توانیم بگوییم که کشور در این زمینه خودکفاست.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به اینکه ایزوایکو به دانش ساخت انواع شناورها با استانداردهای بین‌المللی دست‌یافته‌ گفت: از این به بعد دیگر این مجتمع نیازمند حمایت همه‌جانبه مجلس، دولت و نظام است تا پروژه‌هایی را که توان ساخت و تعمیر آن در کشور وجود دارد به شرکت‌های خارجی سفارش ندهند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.