| کد خبر: 187686 |

پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه ـ اسلام‌آباد غرب ۶۵ درصدی

زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه ـ اسلام‌آباد غرب ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح توسعه ریلی از کرمانشاه تا مرز خسروی از برنامه‌های اصلی کاری استان است گفت: زیرسازی راه‌آهن کرمانشاه – اسلام‌آباد غرب ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، مهرداد سالاری در نشست تشکیل اداره‌کل راه آهن کرمانشاه و توسعه راه‌آهن منطقه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: خط ریلی کرمانشاه تا مرز خسروی تاکنون حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی تا اسلام‌آباد غرب دارد.

وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از ظرفیت خطوط ریلی استفاده از آن جهت حمل و نقل بار است اما از این ظرفیت در استان کرمانشاه استفاده مطلوبی نشده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه حمل و نقل ریلی را یک حمل و نقل ایمن دانست و گفت: بخشی از محصولات پتروشیمی و مازوت استان کرمانشاه توسط این خط جابجا می‌شود.

سالاری به مطالعات اولیه انجام شده جهت ایجاد بندر خشک در استان اشاره کرد و افزود: پس از مطالعات وی افزود: استان کرمانشاه با فاصله کمتر از 300 کیلومتر چهار استان همسایه، مرکز ثقل این استان‌ها و مرکز غرب کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در حمل و نقل بار به این استان‌ها سرعت چشمگیری داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: اکنون فرودگاه و بیمارستان‌های این استان به استان‌های مجاور خدمات شایانی ارائه می‌کند و حتی قابلیت این را دارد که به استان‌های هم مرز کشور عراق نیز خدمات ارائه کند.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه خط ریلی حمل و نقل بار در استان هستیم گفت: نداشتن اداره کل راه‌آهن در استان کرمانشاه شیرینی پیوستن استان به خط ریلی را در کام ما تلخ کرده است.

سالاری افزود: تاکنون جلساتی در زمینه تشکیل اداره کل راه‌آهن استان کرمانشاه تشکیل شده است که به دلیل مشکلات و مسائلی که پیش آمد این مهم دچار تأخیر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 0 0

    فاصه ایستگاه سمنگان تا کرمانشاه کم است و تعداد قطارهای این مسیر هم کم است در نتیجه تاسیس اداره کل در کرمانشاه توجیه ندارد.
    بهتر است تا توسعه شبکه ریلی استان تا خسروی صبر و تلاش کنند که البته همه منتظر تکمیل آن و اتصال به عراق هستیم.