| کد خبر: 187664 |

◄ ادامه انتقادها به لایحه تبدیل عوارض به مالیات در شهرداری

درحال حاضر قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت آزمایشی در حال اجرا است و دولت برای رسمی و فراگیر شدن آن، لایحه‌ای را تدوین و به مجلس ارسال کرده است.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با ابراز گلایه نسبت به تبدیل عوارض به مالیات از سوی دولت، گفت:  این کار شهرداری ها را به نان‌خور دولت تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سکینه اشرفی با اشاره به این نکته که دولت در لایحه مالیات بر ارزش افزوده به دنبال تغییر عوارض به مالیات است، اظهار کرد: به نوعی دولت از این راه قصد دارد تا کسری بودجه خود را از محل تبدیل عوارض به مالیات جبران کند.

معاون شهردار تهران ادامه داد:  با کلیات لایحه موافق هستیم اما با چند ماده آن مخالفت شده است و اعتقاد بر این است که بخش‌هایی از لایحه کنونی برخلاف تفاهم‌هایی است که در جلسات مشترک حاصل شده بود. 2 لایحه «درآمدهای پایدار» و «مالیات بر ارزش افزوده» در ظرف زمانی یکسان در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بود. درحال حاضر قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت آزمایشی در حال اجرا است و دولت برای رسمی و فراگیر شدن آن، لایحه‌ای را تدوین و به مجلس ارسال کرده است.

به گفته وی،  این لایحه همگام با لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها در کمیسیون‌های اصلی، فرعی و مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرد و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران به دلیل مسئولیتی که دارد در جلسات هر دو کمیسیون شرکت داشت. مالیات بر ارزش افزوده مربوط به حوزه درآمدهای عمومی کشور و موضوع عوارض، بحث درآمدهای پایدار است که معمولا درآمدهای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تأمین می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران به این موضوع نیز پرداخت که،  مالیات و عوارض دو کلیدواژه متفاوت هستند که در این لایحه یکی گرفته شده‌اند و به همین دلیل معافیت‌هایی که بر مالیات برارزش افزوده در قانون لحاظ شده به معافیت‌های بر عوارض تسری داده شده است علاوه بر این که طبق قانون معافیتی بر عوارض مترتب نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.