| کد خبر: 187625 |

تعامل سندیکای کنسروسازان و اتحادیه صیادان برای تعیین نرخ ماهی

سندیکای کنسروسازان و اتحادیه صیادان برای تعیین نرخ ماهی تعامل داشته باشند.

تین نیوز
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه قیمت‌گذاری ماهی طبق قانون بر اساس بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود لازم است سندیکای کنسروسازان و اتحادیه صیادان استان بیش از پیش با هم تعامل داشته و نشست‌های متعددی به منظور هماهنگی و کنترل قیمت‌ها در طول سال داشته باشند.

‌به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایسنا، هدایت اله میرمرادزهی در نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت بازار تن ماهیان در چابهار افزود: اداره کل شیلات استان از تلاش صیادان حمایت می‌کند تا اختلالی در تولید و تأمین پروتئین مورد نیاز کشور شاهد نباشیم.

میرمرادزهی بیان کرد: صیادان و تولیدکنندگان کنسرو هر دو اعضای یک زنجیره هستند و در تأمین پروتئین کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بسیاری از نهاده‌ها، ادوات و ملزومات صیادی با رشد چشمگیری روبرو بوده و عاملی برای افزایش قیمت تن ماهیان شده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در صورت افزایش بی‌رویه قیمت ماهی، برای تولیدکنندگان کنسرو بعنوان خریدار اصلی آنها نیز مشکلاتی ایجاد می‌شود و احتمال کاهش تقاضا و خرید این محصول وجود دارد.

میر مرادزهی خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروهی شامل صیادان، اتحادیه صیادی، سندیکای تولید کنسرو کشور و برخی کنسروسازان با نظارت شیلات در استان به منظور تعیین قیمت منصفانه و کارشناسی ضروری است.

وی در خصوص ظرفیت پرورش میگوی منطقه نیز تصریح کرد: ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده که منطقه ساحلی گواتر متصل به آب‌های اقیانوسی بهترین مکان برای پرورش میگو در سواحل مکران است.

میرمرادزهی بیان کرد: گواتر با حدود چهار هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری از نقاط مهم و سودآور برای پرورش میگو در کشور است.

وی اظهار کرد: تمامی زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است.

میرمرادزهی افزود: آماده‌سازی فاز نخست اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی در رودیک چابهار و آبگیری استخرهای پرورش میگو نوید دهنده اشتغال ۲ برابری در پرورش میگو است.

رئیس اتحادیه صیادان چابهار و کنارک نیز بیان کرد: هم‌اینک که قیمت ماهی افزایش یافته و تولیدکنندگان کنسرو خواستار کاهش آن هستند صیادان نیز انتظار دارند در هنگام پیک صید که ماهی زیاد می‌شود، سندیکای کنسرو ماهی کشور نیز ورود کند.

قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: برگزاری نشست‌های منظم و مداوم بین صیادان و کنسروسازان با حمایت سازمان شیلات ایران برخی مشکلات را مرتفع کند.

مهرداد میرزایی از آمادگی اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان برای صدور مجوز صید در فصل مونسون برای شناورهای لنج متقاضی صید در دریای عمان خبر داد و افزود: اقدامات و هماهنگی‌های لازم با ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.