| کد خبر: 187611 |

قائم‌مقام انجمن خیرین راه و ترابری عنوان کرد:

احداث بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه توسط خیرین راه و ترابری

طراحی پل جایگزین «بابازید» با همکاری مهندسان خیر انجام می‌شود.

تین نیوز

قائم‌مقام انجمن خیرین راه و ترابری احداث ۹۰۰ کیلومتر راه در مناطق روستایی و کم‌تر توسعه‌یافته کشور را ازجمله فعالیت‌های چهار ساله این انجمن برشمرد و گفت: مطالعه و طراحی پل جایگزین پل "بابازید" دراستان لرستان با همکاری مهندسان خیر انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسین جوانمردی، قائم‌مقام انجمن خیرین راه و ترابری با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به معرفی و تشریح اقدامات این انجمن پرداخت و گفت: اساسنامه انجمن راه و ترابری در سال ۱۳۹۴ به‌عنوان سازمانی مردم‌نهاد و غیرانتفاعی به تصویب وزارت کشور رسید و فعالیت انجمن به‌عنوان حلقه متصل‌کننده نیازها و ظرفیت‌های کشور در بخش راه و ترابری به‌ویژه در مناطق محروم روستایی و کم‌تر توسعه‌یافته کشور آغاز شد.

وی ضمن تشریح ساختار اجرایی انجمن، پیمانکاران، مهندسان مشاور فعال در بخش راه و ترابری و نیز اهالی مناطق روستایی و کم‌تر توسعه‌یافته را از جمله اقشار مورد هدف فعالیت‌های این انجمن برشمرد و هدف انجمن را شناخت نیازها و ظرفیت‌های موجود در کشور و ارتباط برقرار کردن میان این نیازها و ظرفیت‌ها دانست.

قائم‌مقام انجمن خیرین راه و ترابری در ادامه به ذکر آماری از فعالیت‌های این انجمن پرداخت و گفت: احداث حدود ۹۰۰ کیلومتر راه عمدتاً روستایی در مناطق محروم و کم برخوردار و ساخت و احداث ۲۳ دستگاه پل از عمده فعالیت‌های انجمن بوده است؛ همچنین در این مدت به ایمن‌سازی و رفع نقص ۶ نقطه جاده‌ای پرخطر و حادثه‌خیز پرداخته‌ایم که با توجه به تلفات ۱۶ تا ۱۸ هزار نفری در جاده‌های کشور ایمن‌سازی و رفع نقص نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای می‌تواند به کاهش تلفات این حوزه بیانجامد.

سهم ۴۴ درصدی خیرین از اقدامات انجمن در مناطق محروم

وی احداث نمازخانه، مسجد و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را از دیگر فعالیت‌های این انجمن برشمرد و مجموع ارزش پروژه‌های یاد شده را بالغ‌بر ۱۸۷ میلیارد تومان ذکر کرد که در حدود ۸۳ میلیارد تومان این مبلغ را خیرین راه و ترابری تأمین کرده‌اند که حاکی از سهم ۴۴ درصدی خیرین در تأمین هزینه‌های فعالیت‌ها و اقدامات یادشده است و سایر منابع با همکاری و همراهی مجموعه وزرای راه و شهرسازی تأمین‌شده است.

"انجمن خیرین راه و ترابری" به دنبال این است که    بخشی از کسری بودجه پروژه‌های دارای اولویت وزارت راه و شهرسازی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته را از طریق خیرین تأمین کند.

جوانمردی اظهار کرد: انجمن خیرین راه و ترابری به دنبال این است که بخشی از کسری بودجه پروژه‌های دارای اولویت وزارت راه و شهرسازی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته را از طریق خیرین تأمین کند و بخش باقیمانده هزینه اجرای پروژه‌ها نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر این انجمن با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه پروژه‌هایی که توسط خیرین و اهالی زیرسازی شود و در اولویت برنامه‌های سازمان راهداری باشد توسط این سازمان روسازی و تکمیل شود که گام بسیار مهمی در جهت محرومیت‌زدایی است.

معاون اسبق امور جنگ و بازسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به خسارات واردشده به زیرساخت راه‌های کشور در سیل فروردین‌ماه سال جاری گفت: خسارات سیل اخیر باید مستندسازی  و علل بروز آن ریشه‌یابی شود تا بتوان از این تجارب به‌منظور پیشگیری در بحران‌های مشابه استفاده کرد. ضمن آنکه دقت در انتخاب ساختگاه ها، انجام مطالعات ژئوتکنیک در احداث پروژه‌های راه‌سازی، توجه به زمین‌شناسی مهندسی در مسیریابی، دقت در رعایت حریم رودخانه و فاصله دادن راه احداثی از بستر رودخانه‌ها و نظارت صحیح بر عملیات اجرا و بهره‌برداری را جمله مواردی است که در احداث راه باید مورد توجه قرار داده شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل در سیل اخیر از جمع‌آوری برخی اقلام اولیه غذایی و بهداشتی به مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: این محموله با همکاری ناحیه مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی ظرف روزهای آینده به این مناطق ارسال می‌شود.

جوانمردی افزود: در تلاشیم از ظرفیت مهندسان مشاور و پیمانکاران فعال به‌منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها و کاهش هزینه‌های بازسازی مناطق سیل‌زده  استفاده کنیم و در این راستا مذاکراتی را با یکی از مهندسین مشاور باسابقه به‌منظور مطالعه و طراحی پل جایگزین پل "بابازید" در استان لرستان انجام داده‌ایم و قرار شد که مسئولیت مطالعه و طراحی پل جایگزین را به‌عنوان خیر به عهده بگیرند و ایشان را به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل لرستان و شرکت زیرساخت‌های حمل‌ونقل معرفی کردیم تا اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد؛ همچنین امیدواریم بتوانیم از ظرفیت پیمانکاران خیر نیز در جهت اجرای این پل استفاده کنیم.

فعالیت خیرین راه، کمک شایانی در توسعه مناطق محروم است

معاون عمرانی اسبق استانداری کرمانشاه، برطرف کردن خسارت‌ها و مرمت راه‌های خسارت‌دیده از سیل فروردین‌ماه متناسب با توان و ظرفیت انجمن خیرین راه و ترابری را از اولویت‌های آتی این انجمن خواند و گفت: اگرچه خیرین فعال در حوزه راه و ترابری در مقایسه با خیرین سایر حوزه‌ها تعداد کمتری هستند، اما اثربخشی فعالیت‌های خیرین این حوزه در توسعه مناطق محروم بسیار چشمگیر است. به همین منظور در تلاشیم بانک اطلاعاتی پروژه‌های قابل‌اجرا توسط خیرین را راه‌اندازی کنیم.

 قائم‌مقام انجمن خیرین راه و ترابری اظهار کرد: مکاتباتی با ادارت کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نیز ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به‌منظور معرفی پروژه‌های پیشنهادی و معرفی نمایندگان تام‌الاختیار به‌منظور تسریع در احصاء و انجام پروژه‌ها داشته‌ایم و در تلاشیم نمایندگی‌های انجمن را به‌زودی در استان‌های کرمانشاه، لرستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان از علاقه‌مندان به همکاری با این انجمن خواست برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه همکاری با انجمن به وب‌سایت انجمن به نشانی اینترنتی www.khayerinrah.ir مراجعه و یا به‌صورت حضوری به دفتر این انجمن واقع در ساختمان مرکزی وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.