| کد خبر: 187572 |

◄ هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره تلفات حوادث جاده‌ای

صدمات ناشی از حوادث جاده‌ای هم اکنون اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در میان کودکان و جوانان از سن 5 تا 29 سالگی است. در سطح جهانی عابران و دوچرخه سواران 26 درصد کشته شدگان حوادث جاده‌ای را تشکیل می‌دهند. موتورسواران و مسافران نیز 28 درصد قربانیان را تشکیل می‌دهند.

تین نیوز

با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته شمار قربانیان حوادث جاده‌ای همچنان رو به افزایش است. سازمان جهانی بهداشت در مراسم آغاز پنجمین هفته جهانی ایمنی جاده که سازمان ملل متحد آن را برگزار می‌کند، اعلام کرد یک میلیون و 350 هزار نفر سالانه در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز، تدروس ادهانوم قبرسیوس Tedros Adhanom Ghebreyesus، رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: چشم‌انداز این سازمان داشتن جهانی بدون مرگ و مجروح شدن افراد در تصادفات جاده‌ای است. چشم‌انداز ما جهانی است که در آن همه از پوشش بهداشت جهانی شامل خدمات درمانی، توانبخشی و حمایت روانی از قربانیان حوادث جاده‌ای بهره‌مند باشند.

ادهام قبرسیوس، افزوده است: صدمات ناشی از حوادث جاده‌ای هم اکنون اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در میان کودکان و جوانان از سن 5 تا 29 سالگی است. در سطح جهانی عابران و دوچرخه سواران 26 درصد کشته شدگان حوادث جاده‌ای را تشکیل می‌دهند. موتورسواران و مسافران نیز 28 درصد قربانیان را تشکیل می‌دهند.

وی به نقل از خبرگزاری شین هوا از ژنو، گفته است: از سوی دیگر خطر مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای در کشورهایی با درآمد پایین سه برابر بالاتر از کشورهایی با درآمد بالاست. به این ترتیب شمار قربانیان این نوع حوادث در آفریقا بیشتر از سایر نقاط جهان و در اروپا کمتر است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت، به این نکته نیز اشاره کرده که، سازمان جهانی بهداشت بر روی سیاست جامع ایمنی جاده و مدیریت خودروها کار می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.