| کد خبر: 187512 |

اسعدی‌سامانی:

شرکت‌های هواپیمایی به سختی ارز موردنیازشان را تأمین می‌کنند

اسعدی سامانی گفت: ارز شرکت‌های هواپیمایی چه در قالب آزاد و چه در قالب نیمایی برای شرکت‌های هواپیمایی به سختی تأمین می‌شود.

تین نیوز

اسعدی سامانی گفت: ارز شرکت‌های هواپیمایی چه در قالب آزاد و چه در قالب نیمایی برای شرکت‌های هواپیمایی به سختی تأمین می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه وضع اقتصادی کشور و مردم باعث شده است که میزان سفرهای خارجی طی یکسال گذشته کاهش یابد، گفت: هزینه‌های ارزی و افزایش عوارض خروج از کشور باعث شده است که رغبت به سفرهای خارجی در بین مردم تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی اظهار کرد: میزان پروازهای شرکت‌های ایرانی برای سفرهای خارجی هم بیش از ۳۵ درصد کاهش داشته است که باید با قرار دادن تخفیف‌های ویژه و پکیج‌های مختلف این میزان را افزایش دهیم.

اسعدی سامانی با بیان اینکه ارز شرکت‌های هواپیمایی خارجی به سختی تأمین می‌شود، گفت: بانک‌های پرداخت کننده ارزهای خارجی برای شرکت هواپیمایی محدودیت‌های بسیار زیادی  قرار داده‌اند و در صورت اعتراض شرکت‌های هواپیمایی بانک مرکزی و یا بانک‌های عامل جواب درستی به این امر نمی‌دهند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی ناگزیر به دریافت ارز نیمایی هستند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید به تعهدات پروازی خود عمل کنند بنابراین ناگزیر هستند که ارز لازم را چه در قالب نیمایی و چه در قالب ارز آزاد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در تلاش هستند که خدمات پروازی لازم را به متقاضیان ارائه دهند، گفت: علی رغم محدودیت‌های بسیار زیادی که برای شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد، باید تلاش کنیم ارز لازم و یا خدمات هوایی را در قالب حقوق مسافر ارائه دهیم.

اسعدی سامانی با بیان اینکه نرخ سوخت هواپیماهای مسافری افزایش نمی‌یابد، گفت: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت هواپیماهای مسافری ندارد و باید همواره بخش حمل و نقل عمومی مسافری مورد حمایت دولت قرار گیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه هم اکنون سوخت برای هواپیماهای مسافری با قیمت هر لیتر ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود، گفت: برای هواپیماهای باری و هلی کوپتر سوخت به قیمت فوب خلیج فارس عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: قیمت فعلی سوخت هواپیما از هزینه تأمین بیشتر است زیرا که سوخت هواپیماها همان نفت است که با تغییر کوچکی تبدیل به سوخت هواپیماها شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.