| کد خبر: 187490 |

برنامه‌ریزی برای رها‌سازی بالغ بر۵۵میلیون قطعه میگو در سال جاری

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان از صید میگو مولد در روزهای پایانی سال۹۷تاکنون به صورت مقطعی جهت تکثیر میگو در راستای بازسازی ذخایر میگو در آبهای هرمزگان خبر داد.

تین نیوز

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان از صید میگو مولد در روزهای پایانی سال۹۷تاکنون به صورت مقطعی جهت تکثیر میگو در راستای بازسازی ذخایر میگو در آبهای هرمزگان خبر داد.

به گزارشتین‌نیوز و به نقل از برنا،  عبدالرسول دریایی با بیان اینکه رها‌سازی بچه میگو یکی از برنامه‌های مهم و تاثیر گذار شیلات هرمزگان در راستای بازسازی ذخایر استان است گفت: این مهم نقش بسزایی در افزایش صید صیادان محلی و میگو گیر دارد.

وی با اشاره به اینکه میگوهای مولد صید شده همگی از گونه‌های بومی استان و آبهای خلیج فارس هستند گفت:امید است بتوانیم امسال با رها‌سازی بالغ بر۵۵میلیون قطعه بچه میگو با کیفیت گامی مهم در بازسازی ذخایر میگو استان و همچنین افزایش میزان صید صیادان  بر‌داریم.

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان رها‌سازی بچه میگو یکی از راهکارهای موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و  تصریح کرد: خوشبختانه این امر طی سال‌های اخیر نقش موثری در افزایش صید صیادان داشته است.

دریایی در ادامه اظهار داشت برنامه رها‌سازی برای امسال طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در سه منطقه سیریک،کلاهی و تیاب شمالی به عنوان بخش مهمی از خوریات کلیدی استان انجام می‌شود.

وی  تصریح کرد: هدف از این رهاسازی حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در دریا و پشتیبانی از جامعه صیادی کشور است و اکنون هرمزگان در زمینه رهاسازی و بازسازی میگو در بین استانهای دیگر پیشرو است.

استان هرمزگان با حمایت دولت تدبیر و امید و به همت مجموعه شیلات هرمزگان توانسته جایگاه برترین استان شیلاتی کشور در تولیدات آبزی‌پروری و صید و صیادی کشور را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است صبح امروز مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر شیلات کشور، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان،رئیس گروه بازسازی ذخایر شیلات کشور، رئیس گروه بازسازی ذخایر استان و رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امورشهرستانها از نزدیک و با حضور در صید‌گاه هرمز بر روند صید میگوی مولد نظارت کردند.

منبع: خبرگذاری برنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.