| کد خبر: 187443 |

نشست کارشناسی ایران و اروپا سه‌شنبه در بروکسل

نشست کارشناسی ایران، سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا درباره اینستکس فردا (سه‌شنبه) در بروکسل برگزار خواهد شد.

تین نیوز

 نشست کارشناسی ایران، سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا درباره اینستکس فردا (سه‌شنبه) در بروکسل برگزار خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، نشست کارشناسی ایران، سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) و اتحادیه اروپا درباره اینستکس (سازو‌کار تبادلات تجاری سه کشور اروپایی با ایران) فردا (سه‌شنبه) در بروکسل برگزار خواهد شد.

در این نشست «پر فیشر» رئیس اینستکس و نهاد متناظر ایرانی آن «سازوکار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا» به مدیرعاملی علی‌اصغر نوری حضور خواهند داشت.این نخستین نشست با حضور روسای دو نهاد است.

نهم اردیبهشت ماه رئیس اینستکس جلسه‌ای با صاحبان صنایع و رؤسای شرکت‌های بازرگانی انگلیس در لندن داشت و حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در توئیتی با اشاره به این نشست به نقل از فیشر نوشت که با وجود چالش های موجود، اینستکس با جدیت به دنبال انجام اولین تبادل تجاری با همتای ایرانی خود در سریع‌ترین زمان ممکن است.

«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران نیز در صفحه توئیترش درباره این نشست نوشت: «پر فیشر، رئیس اینستکس در حال سخنرانی در این مورد برای تعداد قابل توجهی از بازرگانان بریتانیایی است. علاقه نسبت به این سازوکار قوی است و همه تلاش‌ها به سمت عملی کردن آن می‌باشد.»

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس روز پنجشنبه 11 بهمن ماه 1397 سازوکار مالی ویژه اروپا برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را رسما ثبت کردند. پاریس میزبان کانال مالی است و «پر فیشر» بانکدار آلمانی هم مسئولیت آن را بر عهده دارد. انگلیس هم رئیس هیأت نظارت است و از هر کدام از این کشورها هم یک نفر از وزارت امور خارجه حضور دارند و دیگر کشورهای اروپایی هم می‌توانند به این سه‌کشور بپیوندند.

سه وزیر خارجه اروپایی در بیانیه مشترکی که همان روز صادر شد اعلام کردند:  فرانسه، آلمان و انگلیس، در راستای تعهد راسخ و تلاش‌های ادامه‌دار خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به تأیید قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت رسیده، ایجاد «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» را اعلام می‌کنند. این ابزار، کانال ویژه‌ای برای تسهیل تجارت مشروع بین عاملان اقتصادی اروپا و ایران است.

براساس این بیانیه مشترک؛‌ «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» با تمرکز بر روی ضروری‌ترین بخش‌ها برای مردم ایران - از قبیل اقلام دارویی، کالاهای پزشکی و کالاهای کشاورزی و غذایی- از تجارت مشروع با ایران حمایت خواهد کرد. این سازوکار در درازمدت قصد دارد به روی فعالان اقتصادی از کشورهای ثالث که مایل به تجارت با ایران هستند گشوده شود و سه کشور اروپایی کماکان نحوه دستیابی به این هدف را بررسی می‌کنند.

ثبت نهاد متناظر اینستکس در ایران

به گزارش فارس، شرکت «سازوکار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا» نهاد متناظر اینستکس به مدیر عاملی « علی اصغر نوری» در تاریخ دوم اردیبهشت در تهران به ثبت رسید.

 انجام کلیه معاملات تجاری مذکور در قانون تجارت از جمله خرید، فروش، صادرات و واردات، ارائه خدمات تسویه و پرداخت به کلیه صادرکنندگان و واردکنندگان اعم از حقیقی و حقوقی و همچنین به بانک‌های داخلی و خارجی و نهادهای دولتی، گشایش حساب اعتبار اسنادی، تسهیلات و اعتبارات ریالی و ارزی، ضمانت‌نامه‌ها و حواله‌جات، تأمین مالی کوتاه‌مدت و بلندمدت نزد بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و شرکت‌های داخلی و خارجی، اخذ و اعطای نمایندگی به کلیه بانک‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی و ... از جمله فعالیت‌های این نهاد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.