| کد خبر: 187442 |

◄ اجرای طرح‌های ترمیمی درمحورهای سیل‌زده بخش‌های سلفچگان و خلجستان استان قم

درراستای تامین ایمنی و جلوگیری از هرنوع اختلال درترافیک محورهای آسیب دیده از سیل ، طرحهای ترمیمی ( به صورت امانی ) درسطح محورهای دوبخش سلفچگان وخلجستان استان قم اجرا شد .

تین نیوز

درراستای تامین ایمنی و جلوگیری از هرنوع اختلال درترافیک محورهای آسیب دیده از سیل ، طرحهای ترمیمی ( به صورت امانی ) درسطح محورهای دوبخش سلفچگان وخلجستان استان قم اجرا شد .

​به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ، رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان درتکمیل خبر فوق افزود :  با توجه به بارشهای سیل آسای فروردین ماه گذشته که موجب وارد آمدن خسارت به راه وابنیه فنی گردید ، اجرای طرحهای امانی با استفاده از ظرفیت و توانمندی عوامل و امکانات اداره متبوع ، جهت جلوگیری از هرنوع انسداد ترافیکی درسطح محورهای جاده ای دوبخش سلفچگان و خلجستان دردستور کار قرار گرفت.

سیدمهدی موسوی با بیان این موضوع که افزون بر 150کیلومتر از راه‌های این دوبخش به دلیل بارشهای سیل آسای فروردین ماه دچار آبشستگی درشانه وشیب شیروانی شده بودند ، تصریح کرد : با استفاده از توانمندی و تجربه عوامل راهدار و بهره مندی حداکثری از امکانات موجود ، نسبت به تسطیح ورفع افتادگی شانه ها و اصلاح شیب شیروانی راههای آسیب دیده اقدام گردید .

موسوی درادامه به بازگشایی و تنقیه افزون بر 35 دهانه پل آبرو که به دلیل تجمیع لای ناشی از سیلابها گاها با انسداد کامل مواجه شده بودند پرداخت واظهار داشت : تسریع در بازگشایی دهانه پلها ی مسدود از لای جهت جلوگیری از سرریز سیل به سطح راه ، دراولویت اقدامات اولیه جهت مدیرت سیلابهای اخیر بود که بحمدا... با همت جمعی و سعی مضاعف همکاران و تعامل خوب دستگاههای ذی ربط به خوبی اجرا و از سیلابی شدن مسیرها ( حتی الامکان ) جلوگیری به عمل آمد .

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان ضمن اشاره به این موضوع که از جمله عوامل اصلی درتخریب آسفالت ، ورود و نفوذ آبهای سطحی وتجمیع آن در لایه رویی جاده می باشد عنوان کرد : به دلیل آسیبهای وارده ناشی از نفوذ و تجمیع آب درلایه رویی  که موجب پدیدار شدن چاله و دست اندازدرسطح راهها بخصوص درمحورهای بخش خلجستان گردید عملیات لکه گیری آسفالت با حجمی افزون بر یکصد تن آسفالت گرم به مرحله اجرا درآمد .

وی با بیان این که طی بازه زمانی بیست روزه ای پس از سیلابهای فروردین ماه ، افزون بر 120 عدد انواع تابلوهای ترافیکی درسطح راههای دوبخش سلفچگان – خلجستان تعمیروشستشو شده اند تصریح کرد : این اقدامات درحالی صورت پذیرفته که هشت نفر از کارکنان این اداره به همراه پنج دستگاه انواع ماشین آلات راهداری جهت کمک به هموطنان سیل زده به پلدختر اعزام شده بودند . 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.