| کد خبر: 187420 |

کمیته امنیت دریایی اصلی‌ترین رکن IMO

کمیته امنیت دریایی (MSC) اصلی‌ترین رکن فنی سازمان بین المللی دریانوردی است که با مسائل مرتبط با ایمنی و امنیت دریایی در چارچوب سازمان بین المللی دریانوردی سروکار دارد.

تین نیوز

کمیته امنیت دریایی (MSC) اصلی‌ترین رکن فنی سازمان بین المللی دریانوردی است که با مسائل مرتبط با ایمنی و امنیت دریایی در چارچوب  سازمان بین المللی دریانوردی سروکار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، کمیته امنیت دریایی (MSC) اصلی‌ترین رکن فنی سازمان بین المللی دریانوردی است و از کلیهٔ دولت‌های عضو تشکیل شده‌ است. این کمیته  با مسائل مرتبط با ایمنی و امنیت دریایی در چارچوب  سازمان بین المللی دریانوردی سروکار دارد و محدوده کاری آن تمام کشتی ها اعم از  مسافری، تجاری و باربری است. همچنین در زمینه به روز رسانی  کنوانسیون های SOLAS  و کدهای مربوطه  نیز فعالیت دارد . 

 

در بخش هایی از گزارش اخیر این کمیته در نشست MSC101  به فعالیت های صورت گرفته  توسط سازمان بین المللی ماهواره ای سیار(IMSO)  و کمپانی ایریدیوم (Iridium) اشاره شده است. در گزارش مربوطه  پیشنهاد  یک سرویس جایگزین در GMDSS به چشم می خورد .

در آوریل  سال میلادی 2019، IMSO و ایریدیوم  یک توافقتامه همکاری در مورد سرویس های  ماهواره ای امضا کردند و بر اساس گزارش" Kyle Hurst " مسئول  ایریدیوم در بخش ایمنی و امنیت دریایی، برنامه مورد نظر در جهت پایه ریزی یک ساختار تجاری برای سرویس جدید GMDSS که مورد تایید  سازمان بین المللی دریانوردی باشد برای سال 2020 پیش بینی شده است.

ایریدیوم نسل جدیدی از ماهواره های با مدار گردش پایین را معرفی کرده است که سرویس های ایمنی دریایی و ارتباطات عملیاتی را به صورت جهانی  پوشش می دهند.

ایریدیوم با سازندگان آنتن های ماهواره ای همچون Cobham و Thales وارد مذاکره شده تا ترمینال هایی برای این سرویس جدید با باند فرکانسی L تولید کنند.

انتظار می رود این شرکت ها به زودی GMDSS هایی مطابق  با قوانین مربوطه و آماده  برای اخذ  تائیدیه های رسمی  جهت استفاده از  سرویس های اریدیوم به بازار ارایه دهند.

اولین  ترمینال GMDSS از نوع ایریدیوم TL-3100S است که باید تا آخر سال میلادی فعلی مجوز و تائیدیه نوع محصول خود را از مراجع ذی صلاح اخذ کند.

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.